Alhamdulillah, Tahun ni aku dapat rezeki lebih sikit
Jadi aku settlekan mana yang patut.
Makanya aku dapat settlekan hutang kredit kad standard Chartered bank
Sekarang cuma tinggal satu kredit kad iaitu Citibank. Ringan beban.
Oleh kerana bayaran Astro dan bill telefon auto debit dari kredit card Stan.Chartered
Maka aku terpaksalah buat arahan baru utk Astro dan Maxis
supaya semua bayaran mengguna credit card Citibank.
Aku Call Astro ok je dorang up-dated
tak de charge apa apa pun
so, bulan depan dah start tukar, bayar bill guna citibank credit card
bila aku call maxis dorang cakap untuk perubahan maklumat Credit kad
kena datang sendiri kat Maxis Centre.
Jauh pulak tu, pas tu kat situ parking susah
then kalau ke Maxis Centre mesti berjam jam kena tunggu
So, nak tak nak aku kena pergi jugak
mintak izin bos aku ambik masa lama sikit lunch time
sampai kat sana , mcm biasa..parking full. Parking motor pun full jugak
kalau kereta jgn cakap lah kan..
ambik number semua.. tunggu hampir sejam lebih baru nombor aku di panggil
sampaikat kaunter aku bagi tau yg aku nak tukar maklumat kredit card
korang tau apa dia buat?
tulis nama aku, pas tu photostate credit kad
tulis nama aku, pas tu photostate credit kad
aku sign dah boleh blah..
tak sampai 5 minit aku kat kaunter tu.
simple je pun.
then aku tanya le, memang kena datang sini ke tuk tukar maklumat
melalui telefon tak boleh ke? e-mail tak boleh ke? fax ke hape ke?
dia ckp so, far mcm ni lah kena datang kaunter
kami tak de kaedah lain, kaedah ni jer.
ish..ish.. memang buang masa aku betullah dorang ni
aku pernah berurusan dengan P14G, borang semua dorang fax je, lepas sign fax balik
pernah apply loan kat bank, dorang fax jugak form semua
apa ke susah sangat?
mohon sesangat... " wahai maxis, sila la ubah sistem tu"
klau orang lain boleh buat nape korang tak boleh pula ?
Note: sikit sikit nak rate service 2x
betui tu..urusan yg tak smpi brp minit..kita kena dtg , mmg buang masa.
ReplyDeletesaya tak suke maxis..hehe..wah sume bill tolak kredit kad eh..senang sekali byr kat kredit kad je ...cume takot terlepas pandang je la..:)
ReplyDeletezaman dah maju, maxis pon kenalah maju kan..kan
ReplyDeletetolong byr maxis aku jugak boleh? Ekekeke...
ReplyDeletedorang saja nk bagi pekerja kat kaunter dorang tu KERJa, hehe..
ReplyDeleteTp nk ikut kan skang ni semua mudah di hujung jari, jer...kan..
yg mls adalah menunggu lama kan, berurusan hanya brp minit je... penat.
ReplyDeletehehehe Maxis... dah lama saya ban ini company. nak untung depa jer...
ReplyDeletepatutnya buat pertukanan melalui online jer...tel atau web..... kan lagi senang.....
ReplyDeletetula...da menyusahkab org plak...jumpanya xbape minit pun kan..hish hish hish..xpatut..xpatut!
ReplyDeletehaha..igt kan bnyak sgt lar procedurenya..-.-
ReplyDelete