Thursday, January 7, 2010

Ceritaku...

Seperti janjiku untuk kalian..
dan nasihat dari zura
mungkin N3 ni dapat mengubat duka ku..
28/11/2009 aku di sahkan mengandung 2 minggu..
gembira tergambar
penantian selama 5thn ku berhasil jua
urine test aku positive...
so, raya Haji aku sungguh bermakna..
si suami senyum simpul ler..
Amirul bakal dapat adik..

lain pulak aku pegnen kali ni
perut aku kemain besar lagi
cam dah ngandung 4-5 bulan..
hakikatnya aku ngandung baru sebulan..
16/12/2009 ( malam) aku sakit kat perut.
besoknya 17/12/2009 aku ke klinik Dr. Habsah
bila dia scan perut aku???
dia ckp tak nampak mcm bb
so dia suggest aku ke GH jerk..

sampai kat sana..
Dr. Scan dari dalam dorang detect ada dua babay
satu kat dalam rahim lagi satu kat luar rahim ( ectopic)

aku kena tahan kad wad selama 5 hari

Hari-hari Amirul datang tengok aku kat sana
sambil tu dia usap usap perut aku
sembang ngan adik dia kat dalam perut
adik... adik ni lelaki ka pompuan?
adik.. kalau adik besar nak jadi apa?
adik... adik sayang abang tak?
adik...abang nak sayang adik boleh tak?
tersentuh aku dengan gelagat Amirul ni..

ni ler rupa aku kad wad....
Dr. ckp kalau ectopic tu burse ( pecah) nyawa aku terancam
so, Satu Ovari aku akan di potong keluar...
korang bayangkan perasaan aku masa tu...
oleh kerana aku dah tak sakit.. aku discharge
aku balik kg berubat..
Ustaz yg berubat tu ckp, baby aku satu jer..
yg dr, nampak kat luar tu, sebab aku nak jadi karang angin
so aku happy ler
than....
tanggal 04/01/2009 aku keguguran.
korang bayangkan perasaan aku sekarang ni...
Aku basuh cuci cuci anak aku yg tak menjadi tu..
( walaupun ia hanya seketul daging bercampur darah)
aku anggap itu anakku
aku pegang dengan penuh kasih sayang
aku cuci bersih bersih
suamiku tanam....
aku sedih...
aku kehilangan..

16 comments:

  1. aku sedih baca citer ang ni tie...kalu aku di tmpt ang pon, sama la dah la menuggu lama nk ada hasil. tp apa2 pon ini adalah dugaan Allah tie, aku tau mmg susah ang nk terima semua ni. tp ang mmg sorg yg kuat...tabah...happy....

    sm2 kita bdoa moga ada rezeki kita nnti.

    ReplyDelete
  2. huhu xsngka..kesian ko wantie..ape pn aku harap ko tabah n redha dgn ujian Allah ni ye.ade hikmah disebaliknya..

    ReplyDelete
  3. tabah n sabar yek..kite pon pernah kehilangan yg pertama dulu..kalo tak da 3.ada hikmah tu..n ada rezeki lagi i/allah ..skrg byk2 rehat yek..

    ReplyDelete
  4. semoga ko tabah dlm menghadapi ujian nih...take care!!

    ReplyDelete
  5. Salam Takziah...Moga Wantie tabah.. insyallah cuba laa lagi..

    ReplyDelete
  6. huhuhu..sabarlah wantie..
    hope2 ada rezeki lain ye...

    ReplyDelete
  7. sedey...tumpang sedey...

    sian mirul..
    nak wat lagu mana ti..rezeki. Takpe ler..InsyaAllah..ada hikmah di sebaliknya. Mgkn tak lama ada yg lebih baik dari yg telah pergi..

    ReplyDelete
  8. jgn sedey2 tau aku penah rasa gak penglaman keguguran...1st bb plak tu..
    tp time gugur tu br 2mth so xde pantang mana pun..gitu2 je
    bagos gak klw kau buat buku pastu klw ktorg ada kemusykilan bole tanya ko eheh

    ReplyDelete
  9. zura- terima kasih sebab faham keadaan aku nih. kita sama sama berdoa k. Aku yakin rezeki aku tetap ada.

    ReplyDelete
  10. suziey- aku percaya pada ketentuan Allah. mungkin benar kata kata kau. ada hikmah disebalik kejadian ini.

    ReplyDelete
  11. mummyseri- thanks for your support.

    ReplyDelete
  12. Niza- aku harap aku tabah seperti yang kau harapkan.

    ReplyDelete
  13. rinna- sedang pujuk hati untuk tabah hadapi dugaan ini.

    ReplyDelete
  14. kak Alona- terima kasih mendoakan agar T dapat yang lebih baik dari yang dah pergi tu...

    Mungkin dia tunggu T kat sana.

    ReplyDelete
  15. Nana- gugur kali ni pun usinya dalam sebulan lebih jerk. Tapi mak aku suh pantang cam orang banak gak. Aku pun suka berpantang-pantangan ni..

    ReplyDelete
  16. El- lepas aku ok nanti, aku nak try lagi. mana tau sangkut lagi. tul tak?

    ReplyDelete