Monday, December 13, 2010

Selipar Aku, Aku yang Beli!!!!

kenapa tajuk N3 aku kali ni ttg selipar Jepun lak?? Haaa.. ni ler aku nak citer kat korang. Mungkin korang pernah alami dan mungkin tidak.


Aku memang selalu letak selipar ni kat dalam keta. Sebab apa? sebab selipar nikalau dok lam keta lama lama pun tali dia tak putus. Then, selipar ni murah jer kalau rosak atau pun orang curi. Pas tu, sebagai ganti kasut aku la, bila aku nak singgah mana-mana masjid utk bersolat tat kala dalam perjalanan ke mana-mana..


Kebetulan semalam, time azan kami sampai tepat tepat kat Masjid Tikam Batu. Apa lagi akucepat ceat le nak pergi berwudu'. harap harap sempatla sembahyang berjemaah. Sampai je, kat tempat berwudu' tu. dah tertera, di larang memakai kasut!! Apa lagi, aku tanggalkan selipar comeyku ini kat tepi pintu.


Kat belakang tempat berwuduk ni pulak ada tandas. So, sedang aku asyik berwudu' tetiba datang 2 orang remaja pompuan. Dengan selamba jer dia saruk selipar comey ku itu. then dia jalan terus pergi toilet. Aku cakap ler, dik.. dik.. itu selipar akak.

Aik, tak puas ati lak, budak ni. Siap cakap ngan aku. Ini selipar kat sini la. Aku jawabla. tak.. akak punya. Asyik dok ckp pasal selipar tu. org dah start sembahyang. lambat la jadinya.



Yang si budak tu pun satu. dah aku ckp selipar tu aku punya. cukupla. pas tu, ko ingat aku datang kat sini dengan kaki ayam ka??? kalau pun selipar tu Masjid yg punya. tentula ada org yg pakai untuk pergi ambil wudu'. ko pehal nak bertekak pasal selipar pulak.



ko nak datang sembahyang ker, ko nak datang rebut selipar? ishhh tak faham aku. Last, aku cakap la. Akak dah lambat ni dik, bak balik selipar tu, akak nak pergi sembahyang. Nanti akak letak kat tangga, adik ambil la selipar ni ok.


Last, aku tak sempat jugak nak berjemaah. sembahyanglah sengsorang. tak dapeklah nak ikut imam..



nota:- Syukur aku kalau org guna selipar aku utk berwudu' dapat gak pahala. Sabar...sabar.. jgn
berebut. guna ikut turn ok.

4 comments:

  1. haih hangin nya aku baca..trus kurang pahala marah2..elok2 nk smyg jemaah..trus xdpt..redha je la..xde rezeki..Allah bg ujian sket..hehe

    ReplyDelete
  2. hehehe kelakar pulak bila bc
    lenkali tulis ngan marker kt selipar hang..ni T yg punya...hehehehe

    ReplyDelete
  3. KAHKAHKAH... melawan adik tue nooo... dh bg tau slipar tue k.t punya dok bertekak plak.. hehee

    ReplyDelete
  4. hehehe....slh phm la plak kan...selipar hg mcm sll org letak utk tmpt wudu' la tu..hehe

    ReplyDelete