Wednesday, February 9, 2011

Pasemboq Padang Kota

Sebelum aku nak wat N3 ni aku nak bagi kredit pada
http://thepinkstilettos.blogspot.com/
sebabnya photo ni aku ambik dari blog ni ler
Aku ni bukannya nak jadi orang jahat
tapi kekadang tu memang melampau


Dah gah satu Malaysia yang Padang Kota Lama ni memang glamour dengan Pasemboq
Tapi yg aku geram tu, bila time dorang nak ambil order
dorang datang terkam, pas tu tanya ramai ramai
kenapa ek jadi cenggitu

Pas tu kan, bising ke main lagi. duduk ja sekejap datang la anak anak Burma
datang ketuk ketuk kole/cawan mintak duit
kekadang tu ada jugak, yang bawak anak kecik datang mintak sedekah
yang herannya, dorang tu bukan orang malaysia

ok, nak citer ttg pasemboq Padang kota ni,
Recently my biras ajak ler sedara mara dia makan pasemboq kat sini
makan 3 pinggan jer. pas tu time nak bayar
dia suruh ler, anak sedara dia yg ada loghat loghat KL
dorang cahrge RM 115 hinggit. Terkejut you
mentang mentang ler org luar makan, kena sembelih sampai cenggitu sekali noh

Aku mcm tak caya, makan kat gerai yg tak der ai cond. kedai catok la kata org kedah
charge sampai RM 115. kalau korang tak caya korang pergi la makan
tengok la sendiri suasananya
pastu compare ler harga, tu pun kalau korang sanggup ler
kalau aku... fikir 10 kali ler.

Nota:- kalau nak makan duit orang pun berpada pada la.betul tak?

5 comments:

  1. klu aku mmg aku argue..xlogik..3 pinggan pasemboq smpai rm115..mmg aku repot trus..

    ReplyDelete
  2. mak oiii... mahai gilerr.. mmg x leh blah nih.. mana ada smpi ratus pon mkn pasembuq.. melampau betoi.. depa ni nak juai mahai pon biaq la mat salleh ka ok gak la..

    bebaru ni ada g mkn.. juz rm5 ja sepinggan boq.. penaya org tol la..

    betoi2.. heran tol la kan.. yg dok mai mintak sedekah tue.. nak tau siap ada bwk gambaq org sakit terlantaq di hospital lagi..

    ReplyDelete
  3. mmg melampau tue..kalau hg nak pasemboq best kt depan post office Batu Maung tue but day time jer waktu bekerja..boleh ler mkn n sedap bg tekak aku!

    ReplyDelete
  4. ko baru tau ke pasemboq kt padang kota tu mahal hahahaha tmbh2 kalo org luo makan..lglah mahal nk mpos

    ReplyDelete
  5. uis...ni dh kira tak betul ni..
    ngalahkan harga pelancong asing ni..
    naper hang yg ada loghat utara tak gi tanya balik..betui ka RM115??

    ReplyDelete