Friday, November 18, 2011

Disebalik Headband Aleesya

N3 sebelum ni aku ada citer tentang Headband Aleesya

So, today aku nak tunjuk yang terbaru aku buatkan untuk dia.


Masa balik Raya Qurban that day, aku ada pi selongkar

perca kain yang mak aku simpan

selongkar punya selongkar, dapatlah beberapa helai yang aku rasa

sesuai untuk aku wat Headband untuk Aleesya.



Ha.. yang ni aku wat bentuk reben plak

kalau sebelum ni aku wat bentuk bunga kan..

terhasil satu reben ihsan dari perca kain mak aku



perca kain yg lain aku dah siap buat reben ni
cuma aku tak sempat lagi nak pergi beli blank headband
Hari tu masa jumpa jumpaan kat Dave Deli aku beli 2 je Blank headband

Yang lagi satu non ada photo. Sebab Amirul dah korek manik kat tengah
reben. Diamond la konon. habis lingkup Headband Aleesya
dikerjakan dek Amirul.

Aleesya ni kalau pakai Headband nampak la cam budak pompuan
kalau idak, nampak mcm baby boy kalau tak pakai skirt
korang setuju tak ngan pendapat aku??

Masa aku bawak Aleesya pergi klinik untuk cucuk kelmarin
Ada satu Mak Nya dok sibuk Snap gambar Aleesya
Dia cakap nak ambik sample Headband
nak suh anak dia beli untuk cucu dia

hahaha... nak beli kat mana Mak Nya Oi..
yang cenggini aku buat sendiri la.

ha.. kan dah kata, tanpa Headband nampak mcm baby boy
Dah la tu, muka dia sebijik cam muka Amirul masa kecik kecik dodulu
at least, diffrent la sikit dari wajah Amirul
hehehe...

3 comments:

  1. aku suka reben tu...
    tp cam x kena ngan black head tu lah
    tebal sgt..cer beli yg nipis pya tu..lg cantek kot..nti buatkan tuk alana voleh auntie tie..:)

    ReplyDelete
  2. tu la masa kita makan dave's deli tu tu aku beli kat SM Jewellery. yang tu ja yang ada. Aku nak gi Mydin kat depan bazaar tu non ado masa le.

    kalau nak buat untuk alana volehhh. no hal. Tapi Alana dah boleh pakai cekak rambut ke? kalau buat kat cekak rambut lagi ok.tul tak?

    ReplyDelete
  3. anak pompuan masa bb mmg nmpk mcm boykan sbb org kata anak pompuan ikut muka bapak sejuk sbb tue nmpk boy ;)

    ReplyDelete