Thursday, February 23, 2012

6.5 month 6.5 kg.

Geram aku tengok anak zuraiwan tu, bum bum pipi dia
Aleesya ni biasa jer, ringan badan

That day pergi klinik nak cucuk utk 6 bulan
kira pi kira mai, umur dia dalam 61/2 month
pas tu, gi ler timbang
berang dia plak 6.5kg jerk.
muahahaha.... mana la lemak lemak ko Aleesya


tengok le tu, baju yang untuk 3-6 bulan dia pakai pun still longar longar
nampaknya leh pakai sampai umur setahun le

mcm tak bagi makan lak. wal hal dah start makan moi umur 4 1/2.

dia kan cukup suka kalau papa wat kuku pak imam
gelak berbahak bahak.


masa umurnya 4 and 5 bulan tu aku pi timbang kat klini
Aleesyanya BMI jatuh kat line kuning tu

nurse tu ckp berat tak balance dengan tinggi
kalau nak ckp tinggi, dia ni tinggi sejak lahir lagi

kalau compare ngan Amirul. Masa lahir tinggi 45 cm jerk
dak Aleesya ni masa lahir tinggi dia 52cm..


Mak aku plak, dok sedapkan hatiku le, tak mo bagi aku risau
dia ckp: Aleesya ni memang bertubuh, bertubuh cara dia la, hang tengok betul betul...

bagi aku plak, ok le kan tak de la risau mana pun, baby ni kalau dah chubby
pas tu bila besar chubby tu tak mau ilang gak
dah jadi obesiti plak.

bior le Aleesya cenggini, kurus pun tak pe janji sihat k.
sayang kamooo

5 comments:

  1. jgn riso lah t
    mmg cam tu sllu
    berat x nek lah..mulalah bising nes2 tu
    janji anak sihat cukup makan

    cam mak hang kata tu lah bertubuh eh..hehehe...berat tulang kot..kan ikut parents dia hehehe

    cam anak aku alana tu pun tinggi gak..ikut bapak dia..tp berat skit2 je naik..la ni dah 9kg

    ReplyDelete
  2. Awlnya hg bg anak hg makan moi..kwn aku dulu bg awl kn anak dia..pastu kena msuk icu psl usus da problem..hati2 beb..

    Hg call or sms aku jap..aku x save no hg kt tipon..igt nk g umah hg mlm nie..

    ReplyDelete
  3. gie- idak le awalnya aih 41/2 tu. dah sesuai tuk dia makan. ada gak baby dalam pantang pun dorang sumbat roti pat sagi. sebab dok nangis lapar..

    aku bagi moi, ayaq nasi je. masa 6 buln tu baru aku start bagi moi hat letak semua sayoq

    ReplyDelete
  4. El- kalau hg kata ikut parent pun betui gak kot. sebab anak anak abang aku semua kecik kecik time baby. kurus cengkeding je. tak de la yg obesiti or bum bum..

    Aku & hubby dulu pun cam tu la jugak masa kecik. bila dah kawin, mcm belon lak. bagi di pump pump badan ni. muahahaha...

    ReplyDelete
  5. anak pompuan k.t mmg berat x naik sgt.. anak nureen ellesya pon g2, 6kg tue tau berat dia smpi dia hampir setahun.. naik ke 8kg pastu trun blk bila demam.. mmg berat x naik sgt..
    klau bb lain dh berbelas2 kg, ellesya maintain 1 kg hampir setahun..

    ReplyDelete