Wednesday, August 21, 2013

Nasi Briyani Ikan Tenggiri

Ish.. apa la Mak uda ni, lauk pauk pun nak ambik gambaq-dialoq kat umah mertua
Ish.. Mak cik ni..gambaq buah, pokok segala benda nak ambik gambaq- dialoq umah Mak Aku

Dah lali dah dengaq dialoq cenggini. 
I just do it my own way .hahahaha..

Inilah Nasi Briyani hasil air tangan Abang ipar sulungku
anak anak lelaki my in law memang pandai memasak..

Mana la tau kan, suatu hari nanti Naiim pun boleh jadi otai memasak.


Ayam maak merah tu adik ipar lelaki aku yang masak.
Dia masak jugak daging masak hitam, aku tak smepat snap
sedap giler masak hitamnya... 


Gulai ikan tenggiri hasil air tangan biras sulung aku. sedap.. masam masam sikit kuahnya. 
aku ratah je gulai tu. tak tahan sedap sangat.
Mak Mertua aku pun cakap sedap...

aku ngusik biras aku bila mak mertua aku cakap sedap
" Mak cakap sedap ni betul betul sedap ke saja nak ambik hati kak shimah?"
hahahaha... Kak Syimah, T  memang jahat kan..kan.....

ala..kalau tak usik usik mana nak fun kan..

Ikan tenggiri memang sedap.
di tambah pulak salutan berempah , lagi la terangkat..
Aku tak makan pun nasi briyani tu... 

aku meratah lauk pauknya je..
Hari raya memang tak terasa nak makan sangat
sebab terbawa bawa dengan puasa kot.

acar timun

Aku tak sentuh pun, tak sure sedap ke idak.
tapi..rasanya sedap kot sebab habis pun aku tengok acar timun ni.



***sambil ipar duai memasak, aku gi l ngacau cakap ala ala.. chef Amar***

                  Masak dari Hati Masak Dengan Iman



Note: Bila ipar duai sekepala..balik kampung rasa mcm tak puas je.

14 comments:

  1. wah! sodap2 semua menu..
    bila masak ramai2 mmg seronok..makan pun beramai2..best! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sedap. tambah tambah ikan tenggiri kan..kan..

      Delete
  2. aduhai terliur pulak tgk gambaq puasa2 ni T hehehe

    ReplyDelete
  3. Walaweii...dasat penangan masakan ipar2 T ni.
    Somi T pandai masak jgk??

    Ari tu T tak jadi chef laa ye...hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dorang tu memang otai kak. T kalau dorang da main tolong tolong gitu gitu je

      Suami T pun pandai masak jugak. Skill keluar sekali sekala je.
      Saja nak manja nak makan air tangan isteri. hehehe

      Delete
  4. giler rmi chef2 lam adik beradik ipar duai hang ye t
    untunglah dpt mkn sedap2..tp chef wantie aka anna pun sedap jugak

    ikan tenggiri tu dpt kat aku..aku main ratah je..sedapppppppppp

    dah ok ea ipar duai semua..alhamdulilah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha.. baru tau, kami kalau berkumpul cenggini. sorang wat satu dish pun dah cukup.
      Dorang masak memang sedap. tambah MIL pulak kalau masak wajib kena sedap.

      Alhamdulillah..always thinks postif ma..

      Delete
  5. sedap2 semuanya..kalah lauk knduri.. :)

    ReplyDelete
  6. special nasi briyani tu.. nampak sedap..

    ReplyDelete