Wednesday, December 25, 2013

Spoil..Spoil.. And Super Duper Spoil!!!

Our Holiday tak kemana pun, Kami cuma ke Cameron Highland je pun
sebab Si Naiim nak sangat makan Steamboat kat sana..
amboi...komer nak makan steamboat je pun jelajah sampai ke Cameron aih...
ok..ok.. part romentik, lucu suka duka tu just put aside kejap yer..
sa
First Spoil

sampai je bilik, Aleesya ngan Naiim dah terkinja kinja atas katil
mood nak snap gambar bilik pun dah tak de bila tengok dorang berdua tu
seronok sangat kot, Aleesya ketawa sampai termuntah..
huh.. spoil the bed..

 habis cormferter kena muntah Aleesya.
Masa ni aku nak gerak dah nak cari santapan..
so, akuterus je la gi kat receptionist tu bagi tau suh dorang bersihkan bilik aku

boleh dia cakap yg housekeeping dorang dah balik, so pagi esok baru dorang ada
ha..ko memang nak cari pasal kan..
Akuterus je sound.. abis? so.. where im goping to slep tonight?
mula la nak check itu ini...
Aku tak mau cakap banyak la kan.. please just make sure after I come back, everything is in order.
sib baik dorang bersihkan..hahahaha..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

2nd Spoil

Aleesya mcm tak bape nak sihat je pun 
Mungkin sebab cuaca tetiba jadi sejuk kit
So, dia kerap le worm it kan..

lek lok je kami nakke tanah rata sebab hubby nak makan nasi kat satu restoren di sana
dah jatuh cinta la pulak ngan nasi kat situ. haish..

sekali lagi Aleesya muntah kat dalam keta
habis seluar jeans aku  penuh muntah dia, she just spoil my jean
lepas bersihkan dia dengan Mineral water, jeans aku pulak yg problem

Last, terpaksa la aku salin pakai skirt
salin skirt dalam keta gitu ja. hahahaha...
hasrat nak berjeans tak kesampaian...
Aleesya dah spoil kan jeans aku... sob..sob

-----------------------------------------------------------------------------------------------

3rd Spoil

Sambil duk usha usha Rock Melon yang memang dah tau pun bukan musimnya
tapi gedik jugak nak mencari
Sampai kat Pasar berdekatan Eq Hotel tu, leklok je...
tetiba.. Prappppppppppppp....

masa kat selekoh tu, satu lori simen dah hentam my kereta..
lebam biji mata belakang dia.. 
spoil my car

anak anak aku la yang in shock, kesian kat dorang..gigil gigil ketakutan
ye la impact dalaman tu..
cepat cepat aku lari keluar snap gambar lori tu
jgn nak lari ok..
kalau dia lari pun, aku nak buat cam ne kan.. nganga je la... hahahaha

Ha.. ko...., sempat lagi aku jadi mamarazi kat Cameron tu.
sib baik la sikit je kan.. boleh la aku drive balik Penang..

Lepas Nego ngan taukey  mat Bangla ni barulah dapat gerak balik Penang



demi nak cool down anak anak aku ni, aku beli je apa yg dorang mintak
asal deme tu tak nangis and gigil gigil
walaupun benornya ibu deme yang tergigil gigil dalam hati..


Thanks to my friends for your moral support
your are so supportive person
suddently I found the strangeness




Note:   Ni spoil vacation ke hape hah!!!!


***






20 comments:

  1. Ya Allah...kesiannya anak2...mujur la hentam tu tak teruk sangat kan wantie..
    kalau saya pun mesti gigil punye....lagi la pikirkan anak2 kat blkg tu....
    Alhamdulillah sbb takde perkara yg buruk berlaku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang gigil pun.tapi tal nak tunjuk depan anak anak.

      Delete
  2. aku nah kena mcm hang
    tp bkn lori bas kilang
    bas tu nak masuk korner tp ruang x cukup dia hentam pintu belah driver
    mmg hentaman kuat..alhamdulilah weols xde pape..cuma terkejut sgt2
    aku dah panik..sbb ms tu aku ngan alana kat depan..mmg teruk gak lah kete aku
    tp syg aku x dan nak tangkap gambar bas tu..n p kejar bas tu..huh xdpt
    sbb weols sibuk tgk kete aku yg remuk teruk tu tp bolehlah drive smpi balik umah
    spoil2 tu adalah kejadian x dpt dielak..kdg2 nak elak mmg akan terjadi
    semua dtg dariNya
    tp bestlah hangpa bolehlah pe pre-halimun..aku?
    apa pun xde huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    xbw mai stoberi kat aku ka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kira rezeki jugak ni. Sebab jln jam masa tu. Ku pulak memang dok tenfah belek dslr.

      Delete
  3. adui! mmg spoil lah kak..sabar..smua tu dugaan bercuti...
    part kereta kena hemtam tu..adui! syukur anak2 tak apa2..

    ReplyDelete
  4. seb baik everything ok...
    risau plak tgk keadaan aleesya...

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah, mujur tak apa2...
    Naper cari rock melon sampai kat Kea Farm tu??
    Kan kat tepi jalan dari pekan Brinchang nak ke Kea Farm tu ada yg jual kat tepi jalan tu...rasanya T penah turun beli kat situ masa pi CH dulu...orang yg sama jual kelapa laut tu.
    Ari tu akak lalu ada je dia jual rock melon. Tp akak beli kat gerai lagi satu tu...depan2 sket...dekat2 ngan Tunnel Galeri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tak.musim kata dorang tu yg gedik nak survey jugak

      Delete
  6. aduhhh..benda nak jadi kak.. sabar jelaa.. =)

    ReplyDelete
  7. semua kejadian dtg dr Dia kan
    alhamdulillah korang tk de apa2..
    aleesya tu tukar cuaca kot..
    tu yg tk brapa sihat
    irfan tk penah lg cuti2 tmpt sejuk ni..
    nnti nk try ar..haha

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah korang semua okeh .
    dugaan tu ..
    lagi pun cuaca tak okeh skrg ..

    ReplyDelete
  9. adoyai banyak benor spoilnya wantie....dugaan...dugaan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la dugaan.lepas ni mesti jadi sweet memory kan

      Delete