Wednesday, November 24, 2010

Kenduri.. kenduri.. kenduri...

Biasa la kan kalau kenduri time raya ni. banyak undangan yang nak kena terjah. So, pergi pun sekadar memenuhi undangan. Kalau nak menjamu selera, dah sendat sangat perutku ini.

Sampai kat umah kenduri kezen husband pun dah pukul 05:00 ptg. Umah Pakngah hubby. Nak wat cam ner, side aku pun ada kenduri jugak. memandangkan kami dari kampung aku, so kenalah lewatkan sikit ke kenduri kezen husband ni.

Pengantin pun dah tukar baju bagainya. siap dok cuci kawah lagi. hiksss. Aku plak tak makan pun, tolong pegang anak sedara husband. kasi chance my SIL nak makan.

Pas tu , aku meronda kat balai masak belakang sinun, jumpa ler kuih muih yg disediakan untuk orang gedehuk ( org masak) org kedah selalu panggil gedehuk. Aku makan kuih kapal terbang sampai jilat jilat jari. Sebab gula melekit kat jari tue. Hubby ler ni snap gambo candid.

Yang si Amirul ni plak, tak habih habih ngan tracktor. Yer la pak ngah hubby ni org wat sawah. so, ade la tractor ni. Punya la dok bergebang, tak sedar dah nak magrib. maklumlah ramai benor kazen husband. best ar dorang tu sporting.
Aku tak leh ler berseloroh sangat. kena la control sikit. adat ler, jaga air muka suami. kalau aku jumpa kezen aku lainla berseloroh sampai tak hingat donia kekadang tu.hikssss


2 comments:

  1. kol 5 ptg mkn kenduri..hmm..rezeki jgn ditolak..
    mirul pn cam aQeel yek..suka lori..hehe

    ReplyDelete
  2. satu lg perkataan org kedah yg aku x tau....gedehuk(org masak)..hahaha...

    ari tu ngan rozi aku x tau pkataan bperian...haha

    ReplyDelete