Wednesday, December 28, 2011

Bacalah...

Dulu, masa time belajar sembahyang bagainya
tok guru selalu cakap kalau baca jgn kelam kabut
mcm nak kena tinggal dek keretapi lagi

bacaan tu kena ada to'makninah ( tak tau eja)



So, korang cuba hayati bait bait ayat di dalam doa duduk antara dua sujud ni. fahamilah maksudnya.


Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)
Warhamni (sayangi aku)
Wajburnii (Tutuplah aib-aibku)
Warfa’nii (Angkatlah darjatku)
Warzuqnii (Berilah aku rezeki)
Wahdinii (Berilah aku petunjuk)
Wa’Aafinii (Sihatkan aku)
Wa’fuannii (Maafkan aku)


selamat beramal...

Aku ambik dari sini..

1 comment:

  1. Masa mula2 belajar sembahyang kecik2 dulu..ini ler yg paling bercelaru nk hafal, hehe. Tp sebenarnya yg ni paling syok utk dibaca (sebut sebutir..sebutir perkataan tu) wlpn masa tu tak tau pun maksud dia, hehe..

    ReplyDelete