Thursday, March 15, 2012

Bihun Sup Tanduk tak bertanduk

Dalan N3 aku yang bertajuk pergi menembak tempohari
ada bagitau nak pergi makan bihun sup tanduk kan.

so, kami pun pergilah ke teluk kumbar sebab amirul pun still pahit mulut lagi
tak lalu nak makan. Dia nak makan bihun sup la pulak
hubby pergi ke Bihun Sup Tanduk tapi kat mana tanduknya pun aku tak tau la.
ala.. kedai catok tepi jalan jer
tapi nama kedai tu gempak.. siap tanduk tanduk bagainya
muahahaha...

aku tak mo bihun sup, nak makan satay
hubby tapau je satay dari gerai sebelah & makan kat gerai bihun tanduk ni

masa Amirul hitup kuah bihun sup tu tetiba dia jerit kuat giler
" Massssssssssiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnn"
semua org tengok dia, termasuklah tukang masak kedai tu

glups.... aku telan air liur, tak tau nak letak muka kat mana
malu kemain aku, bila anak aku jerit cam tu

kelam kabut, tukang masak tu rasa kuah sup dia
aku tengok org ramai tu & senyum senyum kambing
then aku rasa la sup tu

masin la jugak, tapi tak terlampau sangat
mungkin Amirul ni pahit mulut, so bila minum sup tu dia rasa masin.
aku buat buat la ckp kuat sket, mana ada, ok pa ibu makan sup ni
cover line la katakan.

ish.. Amirul ni wat malu je la.

dah la tu, dia lagi dok jawab kat aku
"dah mirul makan masin, kata masin la, tak kan nak kata manis kot"....

then, aku nampak hubby datang ngan bungkusan satay
beli sket je, tak mo banyak, kang tak habis pulak

then aku suruh je Amirul makan satay tu
tak yah dok makan bihun sup
mulup capoi tul la ko ni.



satay kat sini memang sedap. aku suka sebab ayam dia lembut je
kuah dia tu pun ok
aku memang selalu makan satay ni

suka satay perut tu, tapi husband tak beli
takut Amirul makan pulak
budak budak mana boleh makan perut lembu
kami pantangkan utk mirul... sebab mak dulupun pantangkan tuk kami gak. ngeee

kata org kalau makan perut, hati, limpa bagainya
budak budak benak perut
belajar susah nak masuk
aku ikut je, tak kaji pun betul ke idak. hehehehe..


Aleesya minum sup je. then aku gigit gigit ayam tu. pas tu suapkan tuk Aleesya
cepat tumbuh gigi ye sayang
nanti boleh makan mcm mcm.

semalam baru je 2 hero umah aku ni mintak nak makan Kari kepala ikan
lepas makan tu, Amirul ckp
mulut dia dah ok, dah tak terasa masin.
mirul makan gulai tu, memang rasa gulai

mmm... nak tergelak pun ada aku ni ngan ayat Amirul tu
dah ko makan gulai, mestila rasa gulai
tak kan nak rasa budu kot..

3 comments:

  1. hahahahaha mahu x malu kita anak jerit mcm tu...kelam kabut tukang masak tu eh heheh lawak bebeno

    sedap ke bihun sup dia?

    ReplyDelete
  2. dah lama x mkn bihun sup, klau bleh nk kurangkan, kan ada halia dlm tue, utk elak kuning anak nanti.. sbb nureen ni darah O.. so % tinggi :)

    ReplyDelete
  3. haii...keletah ikut sape ler si mirul ni. Adik dia mcm mana ler nanti, ek?? hehe

    ReplyDelete