Wednesday, April 4, 2012

Erk.... mcm mana nak jawab?

sunday, 1/4/2012. April fool...
kepada sesapa yang terkena on April Fool tu harap tahan malu yer

sib baik this year 1st April bukan hari bekerja
kalau idak, jenuh la aku dok kena kaco..

ok.. ok... tak mo citer ttg April fool tu, tapi soalan yang cukup susah aku nak jawab
di hari April Fool.

Masa on the way nak balik kg, sampai je kat atas Penang bridge tu
Amirul sibuk dok baca sign board. tetiba dia terbaca
"Kenderaan berat ikut kiri" then dia tanya aku

kenderaan berat tu mcm lori, bus semua tu kan ibu?
Aku iyakan aja...

Then dia ckp " kereta kita kenderaan ringan. papa kena ikut kanan tau. jgn dok ikut kiri.
masa tengah mongomel tu tetiba dia nampak beberapa buah motosikal lalu di sebelah kiri.

Ha... motosikal kan kenderaan ringan, awat kena ikut kiri pulak?
pesal dia tak ikut kanan? pesal ibu?

Erk.. cam na aku nak jawab ni? aku pun.. emmm.. aaaa... mmmm
dok cari idea nak jawab soalan Amirul ni.

Last aku cakap la, motor tu kena lalu laluan paling kiri sekali. tapi kenderaan berat tu kena ikut kiri ja, tapi tak boleh pergi ke bahagian yang paling tepi kiri tu...

ooo... amirul pun ngaku mcm dia faham akan explanation aku tu. Then lastly dia ckp
"nanti nak suruh depa letak signboard " Motorsikal ikut laluan tepi sekali"
hahahaha.... tetiba aku rasa nak ketawa berbahak bahak. tapi buat buat cool.
sambil aku senyum kambing pandnag ke arah hubby yg tengah drive tu.

3 comments: