Saturday, March 9, 2013

Perbualan aku dengan Celcom

Dah hampir 3-4 bulan aku tak dapat nak call mak aku
kalau aku call je, line mesti problem
aku call abang aku pun sama.. dengar suara pas tu putus putus.

masa aku balik kg, semua jenjiran pun cakap
yang line celcom kat sana problem.
Aku tak buat apa apa la sebab bagi aku mungkin salah sorang dari mereka akan buat aduan.
 
ternyata meleset.
kelmarin aku call nak bagitau masalah yg di hadapi oleh penduduk kg aku
pas tu operator tu cakap yg dia tak boleh nak tolong 
kena mak aku yg call baru boleh
sebab dia nak buat trouble shoot kat phone mak aku tu
then nak tanya mak aku phone mak aku tu model apa?
 
 
 
hai.. bukankah u all boleh detect?
kalau tanya mak aku model apa, dia jawab nokia je la
yang lelain tu mana la mak aku nak tau
 
orang tak sekolah mcm mak aku ni kalau tanya ntah hape hape dia akan rasa
menyusahkan betul.. tak payah la buat semua tu. hehehehe...
birokrasi kan..kan..
 
Ya Allah dik, mak akak tu dah 60 tahun lebih
faham pun tak pakebenda troubleshoot tu
kalauaku balik kg, pas tu call celcom sama la jugak tak boleh nak cakap kan.
that why aku call dari Penang ni.
Then dia tak caya bila aku cakap yg semua penduduk kampung alami gangguan ni
aku ckp senang je dik
Why not adik je call mak akak tu atau sesapa ja yg tinggal kat situ
mesti adik dapat jawapan yang tepat.
 signal kat sana memang teruk!!!.
 
then dia cakap lagi, phone mak aku yang rosak kot
adik... tak kan semua phone penduduk kg tu rosak.
kalau ye pun mak akak nak call celcom
boleh bayangkan tak
 
bila dorang suruh tekan 1 untuk bahasa Malaysia
Tekan 2 untuk Bahasa Inggeris semua tu
dia tak pandai, kang tekan tekan semua langsung tak dapat nak bercakap
 
cubalah turun padang
Aku memang risau sebab kalau sakit demam ke hapa ka
kang masalah tu semua.
 
kalau guna h/p untuk sms aja nak buat apa kan.
lagi satu kalau line DIGI ke MAXIS ke kat kampung
memang dah tau teruk
that Why la majority kat sana guna Celcom
 
 
Note: Tak faham aku ngan Customer Service ni.

11 comments:

  1. biasa la tu..kadang 2-3 kali call dapat jawapan berbeza..nk ikut yg mana satu pun xthu...

    ReplyDelete
  2. Customer service ni kadang2 banyak ckadak, taua sajer nak ts benda tak berkaitan, nak ts mende kalau dah confirm bukan phone yang rosak. Takpun budak baru kot, itu jer yang dia tau nak buat, trouble shoot trouble shoot, mmg trouble. cuba marah2 dorang lebih. hahaha

    ReplyDelete
  3. pakai telepon umah je lah T..
    yelah riso gak mak ang sn tu..incase xdpt kol tru hp..at least ada telefon umah

    ReplyDelete
  4. Model tepon ada kaitan ngn line tepon ke? cam tak logik je..

    ReplyDelete
  5. rimas laa kalo line rosak2 ni...payah nk berhubung. Kot dulu ye laa...tp skang dh biasa kol ahli keluarga tersayang nk tanya kabar tukar2 cerita tetiba line masalah, geram!!!

    Akak, masa repot utk maxis line kat tempat along baru2 ni...dorang ok je laa..tp dorang mintak nombor telepon along. Sampaikan apa2 hal dorang akan sms along jer.

    ReplyDelete
  6. ish geram jugak kdg2 ye...kita dah komplen pi la tengok kejadian apa yg berlaku...

    ReplyDelete
  7. rasanya depa punya signal kt sn problem...mmg kena complain arr...duk bayar kt depa..jd mcm ni plak..

    ReplyDelete
  8. haaah, menyampah kalau jd camtu.. mak2 kita mana le reti nak buat suma tu.. mau dia letak terus tepon tu jawabnya..

    ReplyDelete
  9. KA kalau tel celcom suara kena garang2 sikit hehehe

    ReplyDelete
  10. MEMANG CUSTOMER SERVICENYA MALAS NAK BUAT KERJA TU. NAK MUDAH KAT DIA AJA.

    ReplyDelete
  11. adeh..geramnya dpt servis mcm tu..sabar je lah

    ReplyDelete