Thursday, August 22, 2013

Aku di Duga Lagi

Pagio tadi aku dapat sms dari adik aku Leman
 hmm... time subuh pulak tu dia hantar

Memang sabtu lepas aku pergi umah ayah dah tengok ayah dok  
sakit kencing dan buang air besar tak lawas

Ayah ada makan ubat yang doktor bagi, ok lah boleh kencing
rasanya tak berapa nak ok  ubat yang doktor bagi tu kot.

Rasanya adik aku yang study kat Kelantan tu je kot boleh pujuk ayah gi Spital
Aku tak pandai la nak pujuk ayah, sebab aku tak pandai liuk lentuk sikap ayah
maklumlah ayah tak bela aku kan..
So, kalau bab suruh menyuruh ni aku memang kurang arif.

Risau pulak, kang tak sependapat suasana jadi semakin tegang
dah dia tak mau pergi hospital tu, tengok dulu la mcm mana
kalau serious lagi, kena panggil adik aku kat kelantan tu la balik pujuk


Ayah ada mintak aku cuci gambar ni untuk dia.

Tadi sms my abang, dia cakap ayah makin teruk, dah 3 malam tak boleh nak tidur.
kalau apa apa hal dia akan inform aku.

gambar ni ada Naiim pulak . Tadi tak de. hehehehe...


Pengumuman.
Kepada kengkawan yang nak datang beraya kat umah datang la ye
Aku tak buat umah terbuka pun
Tapi kalau korang datang tu, ada la juadah yang aku jamu
jangan risau K.

Sebelum datang tu call lah dulu, risau pulak kang aku tak de kat rumah
faham kan keadaan aku sekarang macam mana.


Note: lapar ketupat, rendang nasi himpit bagai....
Another 4 day have to go...yeah!

9 comments:

  1. siannyer ayah T, tulah kdg2 kita sebagai anak jd serba salah kan.. apapun doakan dier dan KA doakan moga ayah T cepat sembuh yer !

    ReplyDelete
  2. hmmm sbr ye kak.org tua mmg cm tu.xnk ke hosp.moga ayah akk cpt sembuh.

    ReplyDelete
  3. semoga pakcik cepat sihat..
    org tua slalu gtu.sakit tp x nak g klinik kan..

    takpe..slowtalk pelan2.

    ReplyDelete
  4. baik g hospital...takut batu karang
    cam abah aku terus kena OP huhu
    hope ayah hang cepat sembuh dan sihat sediakala

    ermmmm apa yg 4days to go tu..nak pi holiday ka..dpt gaji ka..dpt unta ka haha

    ReplyDelete
  5. Elok laa pujuk ayah T tu pergi hospital.. Harap berhasil laa pujukan tuh.. Moga ayah T cepat sembuh yer.. risau kan kalau ayah sakit gini..

    ReplyDelete
  6. sabar ye kak.. kadang2 orang tua ni niat dia xnak susahkan kita..tapi kita ni yang susah hati tgk dia dok sakit camtu..

    ReplyDelete
  7. semoga ayah akak cepat sembuh.. sabar ya kak..

    ReplyDelete
  8. semoga ayah akak cepat sembuh ye..sabaq naaa..
    y not akak hadiahkan ayah akak produk shaklee utk lawaskan buang air..
    kalau berminat, bgtau saya..

    ReplyDelete