Friday, August 2, 2013

Ramadhan - Random Photo pertama

adoi.. rasa mcm tak sempat dah nak kumpul semua satu satu entry
nanti raya nak citer tentang raya la pulak kan.
So.. meh layan random photo ni.
 Ni le kojer budak Aleesya ni. segala kasut di susunnya
then dapat kasut papa..jalan penuh rumah.
saja nak seksa ibu suh mop lantai memalam..

abang asah kaler pensil, dia mabik dan tabur
buat bunga kekononya..
senak haku aih..

 tak smepat nak bagi resipi ayam grille ni
benornya resipinya sama dengan ayam yang aku kukus tu
cuma yang ni aku panggang..
sila check kat SINI utk resipi.

 bila aku sibuk kat dapur Aleesya pulak nak makan nasi
kalau bagi makan tanpa awasan,..
lantai je la yang makan nasi tu..

Aleesya suh ibunya wat overtime sapu sampah setelah selesai masak
duit OT claim kat papa okey!

 Aku gigih wat karamel ni untuk hubby, sebab utama kerana dia memang suker giler ngan karamel
beli kat PARAM mahal sangat.makan tak puas
sebelum dia beralih selera nak makan makanan kat PARAM
lebih baik aku gula gulakannya dengan  air tangan aku.
hahahaha... 

 First day papa kerja malam, Naiim nak makan Nasi Goreng Pataya.
senang kerja kan, tak yah masak ber jenis jenis.
wat nasi goreng bungkus je ngan telur ni.

Cara nak deco ngan sos tu senang je.
Masukkan sos dalam plastik, gunting kat bucu pas tu picit je.
ikut le korang nak bentuk apa pun. hahaha


firstday makan tak puas, request pulak esok harinya.
kali ni mintak letak sos lebih sikit
aku deco secara dua arah la pulak.

Naiim sakit gigi.. mungkin badan panas pas tu kurang air dalam badan
So, kesian kat dia nak kunyah makanan
so, aku ketuk ketuk ayam goreng ni dan potong in slice tuk dia..
hmm... dapatla dia makan ayam goreng walaupun secara perlahan lahan.


Note: ada lagi stock photo yang akan di random sebelum raya ni.

20 comments:

  1. adoii ayam yg last tu tergugat iman iolss
    aku pun xbuat2 lg karamel tu..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayam kena lenyek tu? hahaha memang sedap la kan sebab ayam tu akan lembut sikit bila makan. sian kat Naiim benornya.

      Karamel tu dalam familly aku, lau bulan puasa memang harus di buat berkali kali

      Delete
  2. gambo last tu dah jadi macam ayam goreng penyet pulak....yummmmmmeh

    ReplyDelete
  3. Puding karamel tu pun feveret kty tu..
    kat pasar mahal rm2.50 , tp kecik je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang mahal k.ty. kalau kat georgetown ni sepotong kecik tu RM1.00.

      Delete
  4. Aq lg mls nk update haa..sula gk karamel tu..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. faham sangat...org peknen memang itu symtom nya. malas nak ngadap blog

      Delete
  5. Waahh sedapnyaa tgk makanan tuh semua.. :)

    ReplyDelete
  6. pergh.. ayam grill tu.. mak aih.. terngiang-ngiang pulak dalam kepala ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerana ayam grille tu le, kena repeat 2-3 kali di bulan puasa ni

      Delete
  7. wah rajin sungguh memasak yer T

    ReplyDelete
  8. amboii..
    nasi goreng patayya tu paling ohsem!

    ReplyDelete
  9. kelakor betol tengok alesya pakai kasut....


    ita kurang suka karamel..bau esen vanila tu yang tak tahan

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..tu le keje dak kecik tu. main kasut.

      kalau tak letak esen vanila nanti bau pulak telur tu.

      Delete