Saturday, September 28, 2013

Menu Diet -Lunch (2)

ok..aku nak share lagi menu kunch untuk diet.
mcm biasa aku tak akan abaikan nasi bila lunch..
kenapa? 
kerana breakfast  aku cuma minum susu rendah lemak je
so, lunch time memang lapar giler.

Bila ambik nasi time lunch, aku akan kenyang sampai ke malam
yes..kenyang ok.
Dinner tu aku makan oat 1-2 sudu aje
minum susu pas tu tido..

ok..macam yg aku cakap setiap orang ada cara dietnya
seperti  kenyataan di atas ni.
Ini cara dia menurunkan berat badan.

Baca betul betul.. dia cakap satu minggu dia ada cheating day.
makan what ever yg dia suka tanpa memikirkan tetntang diet.
ibarat mcm kita kerja le, kalau asyik kerja je.. sekali sekala nak juga pergi bercuti rehatkan minda.
ha.. gitulah kaedahnya.

Apa yang penting kita harus kenali diri kita, makan yg mcm mana yg badan kita boleh lost weight!

ok. lunch aku hari ni ialah
Nasi beras perang 1/2 senduk ( mkn tak habis pun)
Sup sayur pecah telur ayam kampung sebiji
Ikan kembung goreng..

ok.. ikan tu aku goreng kan.. Ya, aku ambil yg bergoreng sebab aku rasa badan aku mcm tak de tenaga
So, aku try untuk makan ikan goreng.
Tapi tak pe.. sebab next week aku plan nak puasa.

So.. pokok pangkalnya bergantung pada diri sendiri.
Actually, aku pernah amalkan ini suatu ketika dulu, yes it work!


psst... kalau yg amalkan aple cider tu, memang sesuai benor ikut cara aku ni.

Note: Aku juga wat senaman kardio pepagi sebelum datang kerja!

9 comments:

  1. Nice job. Yer la kan, setiap orang ada cara masing2, ada jenis yg makan melantak siang malam pun tak naik2. Hehhehee I masa remaja dulu sangat berisi jugak, bukan diet lagi I amalkan, mmg tak makan langsung. Hmmmph tak berkesan. Penat jer berlapar hahaha.

    ReplyDelete
  2. Wah....jaga badan nmpk...gud luck...kena cekal...

    ReplyDelete
  3. menarik ni, tq berkongsi yer T

    ReplyDelete
  4. wahh....ni leh hilang berat badan lebih cepat dari akak ni...
    kena lumba laa ngan T, kehkeh..

    ReplyDelete
  5. tak lapa ke wantie oii... tghari mkn tu je.... isshhh... klu yati ketaq dah klu tak jumpe nasik....

    ReplyDelete
  6. Yg penting jngn cheat ambl mknn unhealthy walaupn diet

    ReplyDelete