Tuesday, December 10, 2013

Tak Tau pun

Pagi tadi jam  6.45 pagi, memang ada satu pengumuman kat Masjid
tapi tak bape nak dengar sangat sebab hujan lebat time tu
Aku pun malas nak tido semula main Candy Crush jap pas tu terus pergi mandi

Hari ni first day Naiim kena lepak kat umah baby sitter setelah seminggu berpantang kan
so, dia jenguk jenguk kat tingkap umah
"eh ibu..ada kenduri la, kita kena panggil tak"?

tak tahu menahu pun aku yang jiran aku ada wat kenduri pepagi ni
mungkin ada khmeah untuk majlis apa apa pun ptg nanti
tapi rasanya mcm awal sangat dorang pasang khmeah kan..
sekali aku nak melepasi orang ramai kat situ
baru tau yang Mak/Nenek Jiran aku Meninggal Dunia
terkejut jugak aku sebab aku ingatkan Jiran aku yg meninggal
lagipun Mak/Nenek yang meninggal tu memang tak tinggal kat situ
that why aku tak pernah Nampak

terkocoh kocoh aku gi antar Aleesya ngan Naiim kat Umah Baby sitter
sambil tu aku pinjam duit baby sitter untuk sedkahkan ke pada keluarga si Mati
malas la aku nak masuk umah dan datang semula
dah le tu, aku rushing nak pergi kerja kan..


Tak kan  lepas ziarah mayat tu aku terus blah kan.
so, aku jumpa le jenjiran yang rasanya dah lama aku tak berbual mesra
tu la kan..memasing sibuk dengan kerja...


tetiba my Jiran tegur aku,
Nape nampak cengkung ni, sakit ke.. kurus je tengok
lama kak Ina tak tengok T, tak sihat ke..
seroh ( ckp org kedah)


rasanya tak de banyak beza pun dengan dulu...


Aku cakap le, actually aku ada diet tapi sekarang ni dah stop
lepas diet tu badan tak naik pun. menten je
lagi pun sejak seminggu dua ni aku mcm tak lalu makan je..
ntah le ada something wrong somewhere kot



Note:kalau dapat ku gapai awan dilangit..kan ku pintal mejadi terusan yang bisa menghanyutkan aku ke sana.....


** Cengkong = kurus dan wajah pun tak ceria.

9 comments:

  1. lama tk jumpa..
    tu nmpk perubahan tu kot..hikss
    ak last jumpa hg ritu
    rasa ok je kot...

    tk lalu mkn tu..
    ak tk sure knp..
    hg je tahu jwpan nye..hehe

    ReplyDelete
  2. betoi..
    pg td ada dgr pengumuman td x clear..
    tambah umah nureen lg la jauh...

    nmpk gak perubahan ckit muka nmpk renjong ckit :P

    ReplyDelete
  3. k.t, bila2 p yuta, nak order olive oil tu lg 2 botol, buat spare hehe

    ReplyDelete
  4. al-fatihah kepada nenek jiran yang meninggal tu.. nampak kak semakin kurus..

    ReplyDelete
  5. hang nak hanyut pi mana..dok diam2 kat matang tu hahahaha
    jgn nak gapai2 sgt lah hehehe
    ermmm xlalu mkn pasai pa..?
    teringat magik pan ka kahkahkahkah
    papepun take care ok..

    ReplyDelete
  6. al fatihah....

    memang nampak kurus pun..nampak panjang sikt muka tu..hehehe..sedap nyer komen orang kan..

    ReplyDelete
  7. nampak ade perubahan bentk muka T. Muka mmng nmpak cengkung sikit tapi still brseri ja

    ReplyDelete
  8. bukan cengkung T...pipi tu dh kurang isi tak menembam dh, hehe..

    ReplyDelete
  9. benti dah ke diet tu pasai pa?
    cer amik gamba sampai kaki nak tengok gak betul ke kurus hihihi...

    ReplyDelete