Malam masih muda.Kami saja la terjah pantai murni sebab nak tengok macam mana la orang Yan sambut Tahun baru.
Tuesday, November 3, 2020
Pantai Murni
wow ramainya manusia..
banyak pulak makanan yang dorang jual
ada concert lagi tu sementara nak tunggu detik jam 12 malam.
gerai makan pun penuh.
yang ni la paling best. dapat makan baby crab
kita pekena bihun sup penuh dengan daging.
see..banyakkan dagingnya.
air mata kucing..
kenyang kami malam tu.
actually ada video bunga api. aku ter delete la pulak.
Labels:
16 anniversary
Mandi Manda Di Alang Kenari
Lepas balik dari Gunung Jerai, papa dengan Aleesya mandi manda pula kat kolam Renang di Alang kenari.
suka betul dorang mandi. aku kan ke tak bawa baju. tengok jerlah.
ecewah...
budak ni kalau stay kat kat mana mana pun mesti kena ada kolam renang. Asal ada kolam renang je. sure happy habis
eksyen,mandi kat kat m renang dewasa. Si papa always pantau
Nasib baik ada pelampung.Pelampung ni pun beli masa on the way balik dari Gunung Jerai
Malam ni ada acara sambutan tahun baru.Jom kita lepak kat Panti Murni pula.
Note:- jenjalan dekat dekat pun best.janji always together.betul tak?
Labels:
16 anniversary
Simple Day Cafe
Dah penat berganbar,kami pergi ke Simple Day Cafe.
Nak nikmati coffee,cake and bun kat sini.sejuk sejuk pekena coffee memang ngam ar.
budak kecik ni order bun coklat
Tu ha..jadi model kejap
model berselipar je. Ntah la budak ni,suka sangat berslipper.
Ni kegemaran my husband. curry puff memang tak tinggal dia ni
Ni lagi sorang,sampai kat sini pun nak makan meggie
oklah, org sambut anniversary in advance nak pose juga tau
sengih sakan seban teruja dapat jenjalan sampai sini. Lama dah ajak en.suami datang sini..
Lastly dia bawa juga. thanks abang..
Labels:
16 anniversary
Gunung Jerai
Lepas check in tetiba husband ajak pergi ke gunung jerai. saja nak ambil angin kalau nasib baik dapat nikmati kabus kat sana.
dari kaki gunung jerai nak samppai ke puncak cuma ambil masa dalam 20 minit saja
lawanya bunga bunga kat sini
cam ni lah kalau minta bergaya sikit. ada ke cium bunga cenggini pose nya.alahai anak
kabus tak ada hari tu. layan je lah bunga bunga kat sini
mula tu memang nak stay kat atas ni. tapi fully book.sob..sob..
Bila tahun la pulak tempat ni nak tak tak fully book.
dari sini boleh lihat pemandangan ssawaah padi yang menghijau
tenang je view dia kan..kan..
molek pula dia bergambar dengan papa
Ni lah hasil si Aleesya snap picture kami.
alahai..cahaya la pulak
konsep garden kat sini memang santai weih..
dengann baju kurung bagai..aku sampai ke sini.hahahaha
ok lah..jom kita pergi makan pula. rasa lapar bila jenjalan mengelilingi garden kat kat puncak gunung jerai ni.
jom..jomm
Labels:
16 anniversary
Monday, November 2, 2020
Alang Kenari
Kami check in di Alang Kenari. Tetiba my husband tak nak terus balik. Katanya nak menikmati keindahan si sekitar Yan. Alahai..dah le kuta tak bawa baju salin. boleh pula dia nak check in.
kita tunggu kejap sementara housekeeping nak kemas bilik.
budak manja ni banyak akal sungguh.asyik menyakat si papa jer.
cantik juga view dia. Aleesya la yang best sangat sebab kat kat ada kolam renang.
ok dah dapat bilik, jom kita pergi beli baju.kang esok tak ada baju nak pakai pula. Dah la sehelai sepinggang je.
Labels:
kami
sotong Buncit Jahat
Selepas kami hantar Amirul,Kami singgah kejap.kat Gurun sebab nak menikmati sotong buncit jahat.
Restaurant yang tengah viral dengan masakan sotong buncit jahat
Inilah sotong buncit jahat tu. harganya mengikut berat. haritu kami makan seekor RM45. boleh tahan jugalah harganya.
Kami makan bertiga jer, kesian Amirul selalu takndapat bersama. sekolah di negeri kedah,so cuti pun tak sama
ramai sungguh pengunjung
selain tu ada juga gerai yang jual jeruk.Tak beli pun sebab kat penang lagi meriah jeruknya..hehehehe
kami cuma nikmati sengkuang calit sebagai pencuci mulut.
ok,lepas ni kita nak gerak kemana pula? En.suami nak abadikan sambutan anniversary in advance katanya.
Labels:
makan makan
Sayak Survival Island
Lama betul cerita ni. Tapi nak juga sematkan di sini. Tanggal 31/12/2019,sekolah Naiim tengah renovate,so penempatan sementara di jalankan di Satak Survival Island.
sesi pendaftaran sedang bermula
Naiim di minta untuk membantu menhangkat barang barang bagi penempatan sementara ini
My hubby dengan ustaz shahabudin,pengasas SMAIDA
berpeluh peluh naiim dengan kawan kawannya mebanting tulang demi kelancaran persekolahan mereka
meja semua kena alih dan dan ubah untuk dijadikan kelas
Sebelah sini dijadikan asrama perempuan
rajin betul anak anak SMAIDA
Naiim akan bermalam di sini dan dan bel di sini sementara sekolah mereka siap.
selesai semua kami pulang dengan penuh harapan agar anak anak SMAIDA dapat ilmu yang bermanfaat
bergambar kenangan di sini kekap yer.
Lastly,kami diberitahu bahawa tempat ini tidak sesuai untuk pembelajaran murid dan akhirnya mereka di tempatkan di maktab perguruan di Sungai petani.
Labels:
Amirul
Subscribe to:
Posts (Atom)



















































