Thursday, September 20, 2012

Musnahkan Duit itu!

Pernah tak korang dapat duit palsu?
aku tak tau la bila aku dapat duit palsu ni.
di mana aku dapat pun aku dah tak ingat
seingat aku, aku suka sangat pecah duit RM50, pas tu balance duit aku campak je dalam H/bag

 Nasib baik RM 10 je kan...kalau RM 50 ke RM 100 ke memang aku nangissssssssssss
si  baik hati mana ntah ( baik la sangattttttttttttt) yg sengaja nak pekena aku
tak pe, korang rugikan aku RM 10, nanti Allah gantikan aku dengan berjuta juta tau

ok, perhatikan pada duit di atas, 
perkataan sepuluh ringgit tu dah kembang
pas tu kertas bersinar kat tepi tu dah jadi mcm dak wat pen.

aku pun tak perasan
cuma sedar bila nak bayar  kat kaunter masa aku beli air di food court
terkejut & bersalah pun ada.

pertama, aku memang tak tau yang duit tu duit palsu
bila dorang ambik duit aku pi test itu ini, aku rasa mcm bersalah pulak
risau gak kan kot kot dorang ingat aku sengaja nak pekena dorang

Demi Allah aku tak tau. biarlakan perspektif org mana kita tau
Aku nak destroy duit ni
tapi sebelum tu saja la nak wat N3 ni
nak ingatkan aku & kengkawan blogger di luar sana.


Note:- tetiba teringat Mak  yang pernah dapat duit RM50 palsu, masa dodulu
dodulu RM 50 besarrrrrrrr tau nilainya...

10 comments:

  1. kita pernah dpt duit RM50 palsu. Geram je bila nak byr org tu ckp tu duit palsu. Dan pernah dpt duit RM5 koyak.. Pecahkan duit RM50, balance ada RM5, dia selit2 kan kat duit2 tu. Balik rumah baru perasan. Geraaammm je..

    ReplyDelete
  2. lebih krang sama dgn yang asli lah

    ReplyDelete
  3. cam tak ada apa eza pun kak... hehehe kalau org bg liya pun liya ambik je taktahu le palsu ke ori hehehe

    ReplyDelete
  4. eh, duit palsu ke tu T??
    Real nya kot??? tp dh rosak sket akibat termasuk dlm mesin basuh ke apa, kan...
    Kalo bayang2 gambar agung ada kat sebelah kiri tu...duit betol tu...

    Mgkn budak2 tu susah nk terima sebab tgk duit tu dh 'terjejas' kot...

    Tp mmg mcm duit betul ni...

    ReplyDelete
  5. iskk..seram nyer kalo dpt dan masa tu xde duit lain mc mana nak bayar?

    ReplyDelete
  6. Terima kasih sudi follow akak:-)

    kakpb pun tak kenal sgt duit palsu ni, nasib baik wantie tunjukkan.

    ReplyDelete
  7. hmmm..selalunya duit palsu depa cek tuk rm50 je kan...rm10 x penah ag...aku pon x sure duit plsu cm ne..huhu

    ReplyDelete
  8. xpena dpt g..tpi pena skli dpt duit koyak..bila tukar kt bank,dia xnak pla,sbb yg bhgian koyak tu hilan ntah kmna..

    ReplyDelete
  9. lebih krang sama degan yang asli lah.. tak jauh beza dia..

    ReplyDelete