Thursday, November 3, 2011

Check betul betul

Semalam aku pulak yang demam. MC & parking kat atas bed jer

Aleesya & Amirul ku hantar ke rumah baby sitter


So, hari ni dah sihat sikit aku datang kerja

Macam biasala, aku selalunya datang awal dari officemate aku


Bila fon berbunyi, aku la org pertama yang akan jawab.Panggilan pertama datangnya dari seorang perempuan. Aku pun jawabla didahului dengan memperkenalkan nama Company.


Callers : Hello

Aku : Morning ( nama company)

Callers : Boleh cakap ngan Cik Siti

Aku : Ya saya bercakap

Callers : Tadi husband saya call, cik Siti tak ada, So, dia suruh saya call cik Siti

Sebenarnya kami nak tangguhkan bayaran untuk kereta XXXXX. Sebab suami saya

outstation, tak sempat bla.. bla... bla...

Aku : terpinga pinga, payment mana pulak, nape nak tangguh.( last aku tanya, actually nak

call ke mana tadi?)

Callers : Ini bukan Maybank ke?

Aku : Ini bukan Maybank

Callers : opss.. sori salah number.


hahaha.. dah nama nak cari siti, ngaku jer la aku. Tapi aku dah introduce nama company tadi ni, tak dengar kot. atau aku cakap pelan sangat?


ok la kan sebab dia pun cakap dengan nada yang lemah lembut. Kemudian aku received pulak panggilan kedua. Memang aku pun naik bengang jugak.

Tapi, cool jer.

Callers : Hello

Aku : Morning ( di susuli dengan nama company)

callers : PBXXXX petang ni nak hantar pi service

Aku : U nak service kereta ke? Maaf, kami tak sediakan perkhidmatan service kereta, kalau u

nak I bagi number telefon org yang service kereta

Callers : U orang yang hantar SMS suruh I mai service, last cakap tak service pulak!!!!

U nak I buat appointment dulu ka? !!! ( nada semakin tinggi)

Aku : Maaf Encik, mungkin Encik silap number, syarikat kami tidak pernah hantar SMS untuk

service kereta. Kami buat claims insurance kereta.

Callers : Habis? u nak cakap I dapat SMS palsu?

Aku : Encik, sebenarnya u nak call syarikat apa?

Callers : Betullah u punya company, Eon Service

Aku : Maaf Encik, Sini bukan Eon Service

Callers : terus letak telefon


Bengang gak kan, kalau dah salah nombor tu ngaku jalah.Dah la demam aku tak berapa baik, pepagi kena marah pulak. ish.. ish.. kesian kat aku. waaaa


Pengajaran untuk aku jugak. lenkali kalau nak telefon check dulu betul betul.