Wednesday, October 14, 2009

Cinta Pantai Merdeka..........

Bila jer aku singgah mai di sini...
aku terkenang plak lagu "Cinta Pantai Merdeka"
Sebahagian dari liriknya berbunyi cam gini ler...
"kuukir namamu Di awan Gunung Jerai
Disaksikan laut daun nyiur melambai
Jauh pandangan permai Disitu tanjung dawai
terkenang peristiwa Cinta kita terurai
Oh! indahnya…
peristiwa…
Cinta kita di Pantai Merdeka…"

Masa aku balik umah ayah aku kat pantai merdeka sinun, aku jejalan ler kat pantai merdeka ni... ala.. cuma 10 minit dari umah ayah jer...

Ini ler merdeka beach resort yg femes kat situ. ramai jugak ler pengunjung bila time cuti sekolah. Selalunya dorang suka wat seminar kat sini. Bukan boleh main terjah jer, kena booking dulu tau....

Ingat nak parking kat cafe ni kejap. Tapi awal sangat kami sampai...
So cadang nak naik bot gi tanjong dawai...
bot plak kul 2.00 ptg baru ada...
hmmm.... tak dapek den nak nolong eh...
tak kan nak beronang ke sana kan....
so aku layan jer la keindahan pantai kat sini...

Tengok ler airnya, hijo lagi......
Dulu ada perkhidmatan Jet Ski kat sini....
Dah lama aku tak datang, entah ada ke idak aku pun tak tau la...


Ais krim... ais krim.... lama benor tak makan air krim cam gini...
maklumlah asyik beli kat dalam tupperware jer...
So aku mintak ler usben belikan....
Dia tak letak kacang ler....kalau tidak tentu lagi sodap....


Sambil maan eskrim tu, aku layan nengok Amirul ni main air....
Sampai basah kuyup, so masa nak balik tu, kena ler berbogel kat dalam keta...
memang aku tak budget bawak baju salin pun....
sian Amirul... tapi aku dakap dia rapat rapat,
yer la, dia kan dalam kesejukan.....

10 comments:

  1. Dasat Mirul smpai berbogel..len kali hg kena spare bj ar..kekeke

    aku penah p gak ritu tp tpt dier cam kotor sket kan! dulu mertua kau skp mmg cantik air dier..since byk pembangunan dh jd kotor!

    ReplyDelete
  2. lama wooo x p pantai merdeka...last yr baru dpt aku siggh tu pon ronda2 jer x trn jln2 kt pntai dia. mmg ada perubahan dulu mn ada resort tu kan...bila2 p sp aku nk siggh la plak..

    ReplyDelete
  3. baca tajuk smbil nyanyi2 lagu cinta pantai merdeka..mask2 je ade lirik..hehe..
    xpnh p lagi la pntai ni..nmpk cam best..mcm pd pn ade..ekeke:D

    ReplyDelete
  4. gie-semua beg baju tinggal kat umah ayah ler.. sebenarnya kami nak ke Tanjong dawai...

    Dah tak leh nak pi, kami lepak lepak la...

    Kena la berbogel, kalau tak keta basah ar...

    sempat lagi singgah kedai, beli ayaq menet. tuan kedai pun gelak tengok mirul telanjang..
    kahhhh

    ReplyDelete
  5. zura- singgah ler, kalau time kau turun pantai merdeka tu aku kat umah ayah aku. hg boleh ler singgah kat umah ayah aku tue...

    ReplyDelete
  6. suziey- ko syorkan kat bos kau utk wat seminor kat pantai Merdeka ni.
    tentu seronok kan....

    Dah banyak perubahan yg berlaku kat pantai ni berbanding dulu.

    Pertahanan Awam pun ada dok parking kat situ... boleh ler sewa bot untuk memancing....

    ReplyDelete
  7. wahh best nyaaa g pantai........so nyanyi tak lagu PANTAI CINTA MERDEKA itu?he..heeee

    ReplyDelete
  8. Ibu_umairah- balik umah ayah tengok pantai, duduk kat penang, belakang umah pun ada pantai...

    Jemu gak ar. Tapi Pantai Merdeka ni lain sikit sebab sentimental value dier kat lagu "PANTAI MERDEKA" tue...

    ReplyDelete
  9. Len kali budak2 ni gi jalan mana2 hatta dkt ngan umah pun kena bwk baju spare se-pair, haha...Bkn pe..kkdg makan eskrem pun leh terkena baju..nak marah sgt pun..budak2 kan, hmm..

    Akak penah gi tg.dawai smpai tempat org turunkan ikan tu. Murah betul ikan fresh tu kat situ. Tp pantai merdeka tak penah smpai lagik. Tp mmg nampak dari Tg. Dawai tu..kan??

    Tsunami dulu..pantai merdeka kena ke ye?

    ReplyDelete
  10. kak Alona- Tapi kalau jauh dari umah tu terpaksa ler beli baju baru. len kali kena ikut ckp kak alona la, sentiasa bawak baju spare.

    Memang murah pun ikan ikan kt sana. Masa tsunami tu kuala muda kena teruk, tapi pantai merdeka kena sket jer....

    ReplyDelete