Friday, October 2, 2009

Sejurus selepas Reunion........

Keasyikan raya aku thn ni dah melalut sampai ke tepi sungai lak....
Selepas jer habis majlis reunion tu aku ke rumah gie....
pekena nasi tomato yg bapa dia masak...
Makan lagi?????
Selepas solat Asar kami bertolak ke Pengkalan Tok Mas....


Dari dalam keta aku nampak Pokok besar ni....
ha... kau, pokok terbesar di daerah PEDU tau... siap ada signboard lagi...
"Hand Writing lagi"


Ni la sungai kat pengkalan Tok Mas tue...

Nureen & Amirul dah start nak wat sungai tu mcm playground dorang...





tengok la tu, serasi tul dorang ni...


larangan keras dari kaum ibu berdua ni....
"Jgn main kat tengah!!! Air deras, nanti hanyuuuuuuuuutttttt.....
aku suka photo nie.....

kutip batu.............

tengok apa tu?????


jgn terlepas pandang kaum ibu... anak-anak asyik bermain air tu...
bahaya ada kat mana-mana
tapi sonot gak....

kat mana si nureen tu....


risau gak nengok Amirul ni semakin ke tengah.....

sekali ngan kaum ibu pun men air gak.....
teringat waktu kecik kecik dulu...
mandi sungai tak hengettttt......

asyiknya si amirul ni kutip batu dalam air tue....

layan........

lihatlah.... pandanglah..... mungkin itu yg dinyanyikan oleh si gie ni....
Amirul pun cam layan jer....


lompat lompat...

Dah mula la tu nak ke tengah........


sonotnyer....


Main kat sini jer tau.....
ish... kalau naik atas kayu ni mesti best.......
@@@@ teringat aku masa kecik kecik dulu, mandi sungai, siap buat kain jadi kembung kembung, balik umah mak marah, pas tu besoknya main lagi@@@@

8 comments:

  1. wei..aku pon x sompat nk amik gambar pokok besau tue..kekeke...

    mmg best giloss kt sg tue...tp keruh sket psl hujan kan! kalau x lg ler cantik!

    Nama pon comeyy siut.."pengkalan Tok Mas gitu" kekeke..ko x mau tnya ker knp nama cenggitu?

    kihhh! kurus kering aku! terguling3 aku gelak!

    Yg best siap ada tag lihatlah..pandanglah....gamaknya gitu ler aku nyanyi!hahaha...

    Si Nureen terpaksa di naikkan skirt dier tue..kalau x..basah abih ler gamaknya!

    ReplyDelete
  2. Menag serasi kan Amirul ngan Nureen tue..
    Kenapa ek, nama dia pengkalan Tok Mas???

    Gmabaq hg nyanyi tu, hubby aku yg snap tau..

    ReplyDelete
  3. gie.. banyak lagi gambaq candid, aku tak masukkan...

    kalau la aku upload, nanti hg dok gelak sengsorang kat pc tue..

    ReplyDelete
  4. gie angkat kain...hari dh ujan....angkat bg tggi lagikk...hahaha

    ReplyDelete
  5. hoooo ke sini kamu yek..ekek:p amboih ade gaya la kome berdua ni jadi mak tiri..(ala2 jek:p) gie kemain lg siap angkat kain lagi..ekek:p

    ReplyDelete
  6. weiii...psl citer pokok bosar tuh...

    br td aku bc dalam paper berita harian..ada tau citer psl pokok kundur tuh...hikss...

    ReplyDelete
  7. Zura@Iwan ~ wei..bkn kain di jemuran..kain yg aku pakai!hahaha

    ReplyDelete