Thursday, October 7, 2010

Aku mula tak selesa bila.....

Pernah ka korang ditanya dengan soalan; Apa yang anda tidak selesa dengan diri anda?
Apa jawapan korang?

Aku sebenarnya sungguh selesa dengan diriku ini. walaupun aku gemuk, gempal. aku tetap suka dengan diriku. Ada yang cakap aku gemuk. Aku berisi & aku nampak tinggi ragam. semua tu aku tak kisah.. asalkan aku sentiasa happy!!!!

Tapi... ada satu bahagian diriku yang aku memang tidak selesa bila...
bila... bila... KUKU aku panjang. Maknanya aku memang particular ttg kuku. Bagi aku, kuku ada penyebab banyak masalah bila dah mula panjang...


1) kuku yang panjang menyebabkan kuman melekat pada kuku, kemudian kita makan sekali
dengan kuman kat kuku tu.
2) Kalau ambil air sembahyang kena pastikan semua bahagian kuku basah. baru sah
3) Kalau kuku kotor, masak utk keluarga , ibarat memberi kuman sebagai sajian
4) Orang yang kuku panjang ni dikaitkan dengan santau
Jadi, kalau aku pergi beli makan kat gerai ke, restoiren ke, perkara pertama aku perhatikan adalah kuku.. kalau kuku panjang sori ler, aku memenag reject, walaupun makanan tu nampak sedap.
Sesiapa yang kukunya panjang, pas tu letak kaler maler memang aku geli nak tengok. So sesapa yang terasa dengan statement aku ni, maaf lah yer. Nak buat cam na, inilah diriku. Memang sejak kecil aku memang pantang kuku panjang..





7 comments:

  1. persetankan apa org nk kata weii...itu diri hg...kalu diri sdiri x dpt terima diri kita..sapa lg...

    betui2...aku x minta bila tgk kuku pjg...geli tau...hehe..

    ReplyDelete
  2. aah aku pn xselesa berkuku panjang...rimas..

    ReplyDelete
  3. Zura- aku pun geli. tapi ada gak org islam yg ngada ngada dok simpan pas tu siap letak kaler lagi...

    semoga Allah beri mereka hidayah.

    ReplyDelete
  4. alahhh... abaikan kata org janji happy & bahgia kan3x.. jeles kot depa2 tue.. hehhee

    kuku panjang ni mmg x elok.. bila kuku panjang org kata kita masak bg mkn anak & laki kita x cuci sbb ada kuman dlm kuku yg kita x nmpk..

    ReplyDelete
  5. aku x selesa bila aku gemuk
    nk pki ape pun x boleh
    suo xde saiz..baju pulak susah nak cari
    mmg x selesa..
    nak kembali kuruih la gini baru selesa nak romen pun selesa miahahahaha

    ReplyDelete
  6. akak pun tak suka berkuku panjang. Mmg ajar anak2 pun cenggitu..

    ReplyDelete