Tuesday, December 28, 2010

Tabut

A'kum..
Mungkin pembaca di luar sana ada yang pernah mendengar perkataan 'Tabut" ini. Mungkin korang masih ingat lagi N3 ku ttg Thalut & Jhalut". Makanya aku nak kongsi sikit tentang "tabut' yang menjadi rebutan diantara org islam dan orang yahudi. ( Israel & Palestin).


Aku terpanggil untuk mencungkil tentang "tabut" ini ketika sedang menonton filem Indiana Jone, lakonan Harison Ford dalam slot Tv3 sabtu lepas. Memang aku rasa satu yang pelik. Tatkala mereka berebut rebut kotak yang diberi nama 'Tabut". Apa motif kotak itu diberi nama Tabut??


Hakikatnya, ramai umat islam yg menonton filem tersebut, langsung tak sensitif dengan agenda permainan barat, dimana kotak tersebut digambarkan hanylah sebuah kotak kayu. Pada hakikat sebenarnya, Tabut yg di sebut di dalam Al-Quran, diperbuat daripada emas. Di dalamnya terdapat barang barang berharga para nabi kita, dan mengandungi 10 Perjanjian ini ditulis oleh Nabi Musa atas perintah Allah ketika Nabi Musa ‘bertemu’ dengan Allah di Bukit Tursina (Sinai).


Begitu mudahnya Tabut di perlekehkan oleh org kafir? Umat islam pula hanya menonton dan sambil tertawa. Tidakkah kita sedar bahawa sebenarnya kita di permainkan.


Lihat saja gambar kotak di atas ini. inilah kononnya tabut. diambil dari http://peribadirasulullah.wordpress.com/2009/12/04/gambar-peti-tabut-rahsia-yang-telah-ditemui/


Peti Tabut ini mungkan diantara peti rahsia yang tidak sebenar kerana kaun yahudi sendiri telah menipu sesama mereka sehingga sukar mereka menemui peti sebenar.
apa yang mereka dapati dalam peti ini adalah sedikit batu kesan sejarah dan lain-lain barang yang diperbuat daripada emas.

Sedangkan kaum yahudi pun sanggup menipu sesama mereka ttg tabut ini. apatah lagi kita umat islam yg tak pernah ingin mengetahui ttg tabut ini dgn lebih mendalam.

kalau rajin silalah ke http://myalexanderwathern.blogspot.com/2008/12/apa-yang-mula-mula-ada-di-dalam-tabut.html . Supaya anda mendapat penerangan yang lebih mendalam.


Ku berterima kasih kepada suami kerana tak pernah jemu menceritakan padaku ttg keistimewaan tabut ini. Rentetan dari itu, aku semakin ingin mendalami pengetahuan ttgnya. Dulu, aku selalu mengutuk ngutuk kaum Yahudi. Tapi ditegah suami kerana hakikatnya para nabi kita yang terdahulu adalah dari kaum Yahudi.

Yahudi sekarang ini adalah yahudi yg tak dapat menerima Nabi Muhammad S.A.W sebagai nabi kerana nabi Muhammad S.A.W bukan dari golongan orang yahudi. Yahudi Sekarang digelar YAHUDI ZIONIST. Jika nak marah sebutlah YAHUDI ZIONIST yer...

8 comments:

  1. tq info ni.. nureen pon x tau perihal kisah tabut nie.. x patut tol la org yahudi zoinist nih!!!

    ReplyDelete
  2. aku pun baru tau psl tabut ni..gud info...rajin hang

    ReplyDelete
  3. thanks wei..series aku pn baru tau ttg thabut ni..hmm ye la mmg droang ni secara halus mempermainkan agama kita..ko tgk ke cite indon tu? aku xlayan sgt cite indon..mengarut n menyampah..hehe..

    skang ni thabut tu ade lagi ke? kt mana thabut tu?

    emm ..yahudi yg jahat dan musuh org Islam..tp klu dlm Quran pn ada disebut kan kaum yahudi yg terdahulu akn masuk ke neraka..so xslh kot klu kita marah kat yahudi..sbb dlm Quran xde plak sebut yahudi zionis..even nabi kita ade yg dr keturunan yahudi tp bila dorang dh peluk Islam tiada lagi perkataan yahudi yg dibawa bersama...yahudi akn kekal sbgai kaum yg dilaknat Allah..just pendapat aku la :)

    ReplyDelete
  4. Nureen- Tabut ni diturunkan kpd org yahudi. Memang tabut ni ada dengan dorang.

    ReplyDelete
  5. El- aku memang suka cari info ni. lagi banyak kita membaca lagi banyak info ttg yahudi kita dapat.

    ReplyDelete
  6. suziey- bukan citer indon. Coter Indiana Jone.

    Dalam quran pun ckp yg tabut ni diturunkan utk org yahudi. sebab nabi kita dahulu org dari org yahudi kan..

    Tapi kan.. sekarang ni banyak ulama yg sarankan agar kita sebut Yahudi Zionist.

    Dulu ni, yahudi tak jahat sangat mcm sekarang. sejak fahaman Zionist menular, makanya yahudi menjadi semakin jahat & jahat.

    ReplyDelete
  7. ooooo indiana jones..mmg aku xtgk..hehe..

    emmm ye la btl jgk pendapat ulama tu..bole diterima logik akal ..hehe..

    ReplyDelete
  8. suziey- hehehehe. indianan jones tu citer lama. saja ulang balik kat TV3 tu.

    ReplyDelete