Tuesday, March 1, 2011

Nak Request Gak...

Semua dah tahu, yang adikku Leman telah pun tersingkir di minggu ke 8
Walaupun tak juara, dia tetap juara dia hatiku
Petang semalam, dia on air kat Sinar FM
Then dia ada request Gulai Kacang Bendi
dari air tangan Emak.
Tak aci ar.. Aku pun nak request gak!!!
Aku peknen pa, nak gak makan air tangan mak
Dia anak bongsu, aku anak pompuan tunggal
sama sama manja, tak kira nak request jugak

Kalau dia request On air
Aku request melalui ruang maya ni
( mak aku baca blog ker?)
argh!!! tak peduli nak request gak kat sini...

Kalau Leman request Gulai Kacang Bendi
Aku plak nak request mak masak Gulai Ikan puyu
campur dengan ubi kemili/keling
Pastu di masak dalam periuk tanah

Ikan puyu pulak, tak mo yang org bela tau
Nak yang mak pergi mancing kat Sungai/Sawah/carok
fuh.. mesti fresh & manis ikan tu

Ni ler rupa ubi Kemili/ubi keling. korang pernah tengok ke?
Kalau kat Kedah memang famous la
hahaha... Leman, kalo bukak blog kak, jgn leleh leleh air liur ya
kak tau, man pun suka gak ubi ni. hehehehe...



Hahaha... ini gambo claypot k, bukan periuk tanah mak aku.
Periuk tanah mak tak der la kilat cenggini
perghh.. kalau makan gulai rempah giling mak, satu poyok ni aku boleh bedal
Rempah giling mak memang terbaik!!!!


teringat bila Amirul ckp "kuah laksa Ibu & gulai ibu memang Marveles".
( begitu lah nikmatnya seorang anak bila makan masakan ibu) semoga
Amirul anggap air tanganku ini, yang paling best in the world,
walaupun tak ler sedap mana pun aku masak. hehehehe...

1 comment:

  1. cam sedap je menu yg ko request tu..hehehehe amboi2 mak buyung sorg ni request skit pya hebat..smpi xmo ikan puyu bela nak fresh mali dari sgi..hehehe hope dptlah ko mkn gulai tu eh..sat lg bb kuo meleleh xhengat...

    ReplyDelete