Tuesday, October 4, 2011

Amirul kena Chicken Pox

Kesian betul dengan Amirul. Di hari kenduri kesyukuran Aleesya, tetiba dia demam "Ayam pox pox"plak. lemah longlai jer keadaannya masa tu. Masa Hari kenduri tu, aku baru nampak sebiji dua jer.


Pas tu mak aku suh hubby pergi kait buah kelapa muda kat umah my brother untuk dapatkan airnya. Then terus tangkap ayam kampung sekor untuk di buat sup. Memang bahaya kalau tak keluar habis biji biji tu."kata mak aku ler.


Aku tahu la azab derita sakit ni. Sebab aku kena ayam pox ni masa usia 30 thn. Mak ai sakit dan tersangat la sakit.
Banyak betul biji biji yang keluar di badan Amirul. Mak ada pi buat air tawar untuk kurangkan meracau Amirul di malam hari.Time ni la kami sekeluarga dapat drama free di malam hari. Sambil tidur amirul nyanyi lagu negaraku, lagu jalur gemilang mcm mcm yang dia racaukan.

Badan terlalu panas sebab tu la dia tidur meracau racau. Sepanjang malam tu jugaklah aku & husband tak henti henti "Jelum" kepala Amirul.



Tengoklah habis satu badan. kat bawah tilam kami letakkan daun mambu. 2 minggu Amirul tak ke sekolah. Sepanjang hari kat umah jer. nak keluar pun tak boleh takut kena hujan. Makan pun kena pantang.


Aku cuma mampu berdoa agar ayam pox ni tak jangkit Aleesya. Mana taknya, kejap kejap Amirul pergi cium adiknya. Pastu peluk la. Tak kan aku nak larang dia. Nanti kecik hati pulak. So, aku ignore jer lah tiap kali Amirul main ngan Aleesya. Nasib baik la kan. Sekarang Amirul dah baik. Aleesya pun ok jer. Syukur sangat.

2 comments:

  1. cian amirull teruk gak checken pox dia.. hope cpt sembuh

    ReplyDelete
  2. masyaAllah teruk jgk tu..sian mirul..hope xjangkit ke aleesya..

    ReplyDelete