Thursday, February 2, 2012

6 month of Aleesya

Hai..on 27/01/2012 I'm six month yers old
sukanya saya sebab dah membesar & dah boleh kaco kaco ibu, papa & abang.

upss... ibu nie, 18sx plak gambo ni. bukannya hape, ramai yg dok ckp yg saya ni tak bertubuh
tak debab.. tapi to saya ckp saya memang bertubuh
tapi bertubuh in my style
badan kejap, tak le flabby mcm budak budak lain

walaupun berat saya naik sket je, tapi saya aktif


hahaha... ngaco org kerja saya
bila ibu masak, saya menjulur ke dapur tolong sepahkan tupperware kat rak pinggan
tolong lapkan lantai bawah meja makan

kalau papa baca paper saya ronyokkan, saya koyakkan
kalau abang wat kerja sekolah
saya lenyek buku ngan walker saya.
hahaha... nakal tak saya?


saya ni ok tau. sebab sape ambik pun saya tak nangis
ngan sapa pun saya ok jer.
acah sket je saya dah senyum

kalau saya pegang sesapa pun le, part isi yg lembut
saya cubit kuat kuat
ibu, papa, abang, mak adalah mangsa tetap saya
ngeeee....

saya tunggu je, bila la ibu nak buatkan saya "ikan Yu"
sebab saya dah nak merasa ayam, ikan & ikan bilis dalam moi saya

ibu tengah cari, tapi tak jumpa lagi

kalau jenjalan, saya wajib dalam dakapan papa cam ni
kalau boleh jenjalan, nangis pun idak
lapar susu pun saya tk nangis.
ibu kena la faham yer.. jgn le asal tak nangis tak kasi nenen!!


bulu mata saya panjang. tapi tak lentik mcm papa & abang
tak pe, kalau panjang je tapi tak lentik
nanti bila dah besar, boleh kepit kasi lentik.

rambut saya panjang kat tengah
dan kat bahagian tepi tu dah start curly



ha.. tengok tu rambut tepi saya
tak mo lurus mcm rambut ibu, dia jadi curly curly gitu

kalau leh neyrap cam ni
apa je kat depan mata saya ambik & masuk dalam mulut
selalu la jugak ibu korek mulut ni
jumpa mcm mcm
kulit bawang pun saya makan...

saya ni jenis yg geli tapak kaki
kalau letak cenggini mesti nak jengkekkan kaki
ibu ckp, abang saya dulu pun cam ni jugak
geli kaki bila pijak tanah.


yeah.. papa dah janji nak bawak saya jenjalan
pas ni saya tunjukkan ke mana kami pergi yer

happy sangat kalau ibu & papa cuti
sebab saya idak le terkurung dalam rumah je
papa mesti bawak kami jenjalan.

walaupun masa terhad,tapi curi curi jugak masa yg tersisa tu
untuk kami bergether gether

6 comments:

  1. alahai comelnyer.. nnti bila dh dpt kaki..lg best berlari kesana kemari..main kejar2 dgn mama n papa

    ReplyDelete
  2. dah 6bln kan cepat tul
    dulu cam baru jek bersalin muahahaha
    hahaha cam alana lah..jenuh korek mulut kuo mcm2...tp kdg2 sakit wooo ni dok ada 6btg gigi...riso je nak korek kang aku lak kena kokok kahhhhhhh

    ReplyDelete
  3. Alala tomeinyaa si ayah dukung baby.. yer.. :)

    ReplyDelete
  4. aleesya sebijik muka asben k.t :)

    ReplyDelete
  5. Seronok kan ada baby lg...boleh agah2 dia, ish..ish..

    ReplyDelete