Friday, February 17, 2012

Tak Payah Bawak Beg punya Pasal

Ibu.. besok tak yah pakai baju sekolah
kena pakai baju melayu & bawa pensil warna je
sebab besoksekolah nak sambut Maulidul rasul....

Beg tak yah bawak...

Dah ckp cam tu, aku pun tak de la pergi pilih jadual waktu untuk dia
semalam pun aku dok serika baju melayu dia & kapurkan kasut dia
tha bother langsung ttg buku buku yg kat dalam beg sekolah tu


then this morning, masa dia nak pergi sekolah tu, tetiba Aleesya bangun
aku pun masuk bilik & nenenkan dak Aleesya tu
hal mirul nak kesekolah aku lepaskan kepada husband tuk handle.

ntah mcm mana pun aku tak tau le, dia bawa beg ke sekolah
mungkin dia nampak anak bb sitter bawa beg dia pun carry beg jugak le


pas tu bekalan yg bb sitter bekalkan tu dia tinggalkan kat sofa. Tengok beg sekolah pun tak der.
hubby ckp dia bawak beg tu ke sekolah & bekalan dia tinggal kat atas sofa sebab anak bb sitter ckp lepas rehat belajar cam biasa

hah... abis cam ner tu, semalam T tak pilih jadual pun tuk dia?
check balik, yg lain semua sama, cuma subjek Dunia Sains Dan Teknologi tu je yang tak der
cam ne la ko hari ni Mirul oi..

Tu la kan, kalau ibu tak belek time dorang pergi sekolah, mcm mcm jadinya.
papa pulak ingat ibu dah siapkan semuanya.
selalunya bekal tu aku yang sisipkan kat tepi beg tu

Sebelum ni pernah jugak aku suh Amirul Ambil no telefon cikgunya
tapi cikgu tak nak kasi
kenapa tak nak kasi?nanti ku bagitau k.

2 comments:

  1. adoyai mirul ni
    ritu psl beg jugak
    rini pun beg lagi

    caner lah danish skolah nti
    sllu mak2 lah yg sebok urus hal anak2...
    muahahahaha

    ReplyDelete
  2. Hmm..hal cenggini mmg selalunya mak-mak laa yg akan beri perhatian...hmmm

    ReplyDelete