Friday, April 20, 2012

Nak Ketawa tapi tak boleh

pernah tak korang hadapi situasi di mana anda didatangi dengan satu perkara yang paling lawak/lucu.pas tu kan, korang tak boleh nak gelak/ketawa sebab tak der partner nak ketawa.

pas tu kan, korang dok tahan gelak tu sampai kembang kembang hidung.


meh sini aku nak citer.

aku pergi beli lunch, pas tu aku order la air bungkus kat mamak stall tu. biasala aku. pergi beli sengsorang je. Pas tu aku nampak la Vietnamese girl datang nak beli air jugak. then dia berdiri kat sebelah aku la.

sambil mamak tu wat air utk aku, dia tanya la Vietnamese tu nak air apa?
then selamba je vietnamese tu jawab " Mailo Ais Vonggo".
mamak tu faham la. milo ais bungkus..

bila aku dengar je perkataan Bonggo tu, terus aku terbayang citer P.Ramlee. ( Pendekar Bujang Lapok!) cara dia sebut tu bunyi sebijik mcm Ajis sebut. Bonggo..Vonggo..
memang nak gelak. tapi tahan.. tahan.. ok.

pas tu kan mamak tu tanya sekali lagi. minum ka bungkus? dia pun jawab Bonggo..
sekali teliga aku dengar mcm dia sebut " BONGOK!!!. lagi la nak tergelak..
tak tahan, sakit perut dah ni dopk tahan..

last. aku wat nganga mulut pura pura dok garu kat mulut ni.
bila selesai je bayar air tu aku terus blah. jalan lelaju
terus masuk office & gelakkkkkkkkkkkkkk sepuas puasnya.


1 comment:

  1. Hahaha.. tumpang ketawa dgn entry wantie ni. Tu baru baca dah rasa lucu, kalau real tak tahu boleh tahan ke tak..

    ReplyDelete