Friday, April 6, 2012

Voucher sana Sini

Office korang mcm mana? tentu tak allowed salesman or salesgirls masuk tuk jual barang kan?
office aku pun sama gak, tapi kan... tapi kan....
nama pun cha ya nun alifnya bos, sales tu borak sikit dia dah allowed.

choi.. taik kucing tul, aku nak wat kerja pun tak senang.
Makanya, ada la geng geng sales yang dok mai,
ambik masa 5 minit konon, sekali borak lajak sampai 1/2 jam. ngacau tul ler..

ok, nak citer ttg voucher ni, ada la dorang promote voucher pizza Dominos, Us pizza & the latest swensen's. satu buku voucher RM 29.00 cam tu lah. Pas tu dalam tu ada kupon kupon yg korang boleh koyak & enjoy the food. bertahan selama 3 bulan okey.
aku mention sekali laki 3 bulannnnnnnnn. korang boleh jimat dalam 600-700 cam tu la kalau korang dapat habiskan semua kupon kupon tu.

RM 700.00 tu yang korang boleh jimat. Tapi berapa plak yg korang kena belanja utk dapatkan penjimatan 700 hengget tu? hahaha... pikirla sendiri. must be more than that la kan.

setiap kali dorang datang aku ckp aku tak mau. sebab tak de masa nak pergi makan. then dorang ckp leh bagi kat kengkawan bagainya la. muahahaha (marketing strategy la tu)

ok, korang bayangkan dalam masa 3 bulan tu ( jika korang beli la kupon ni) korang makan pizza, spageti & eskrem bagainya la. mau muntah ijo aku. hri hari nak makan pizza.

Ini pendapat aku ok.. kalau sesapa baca leh la tiru kalau nak. muahahaha
Kalau dorang wat tuk siam food ka, nasi melayu ka, secret recipies ka, old town ka mcm tu memang aku rembat la.

sebab, nama pun org malaysia kan, mesti hari hari makan nasi.
Cth:- makan nasi + sekor siakap stim RM 35-40 hengget, pas tu free telur dadar & kailan ikan masin or apa pape la. ok la kan. walaupun hat free tu termasuk dalam harga 35-40 hengget tu. hahaha... ini strategy k. baru leh maju.
or beli tom yam, padprik dengan discount 20-30% ka.

aku rasa makanan berunsurkan nasi lebih mesra malaysia gitu. korang setuju tak?
hehehe...kalau la ada voucher cam tu. aku beli & ajak korang pi makan. boleh gitu?

pas ni leh la aku pi suggest kat kedai kedai nasi mak cik makcik. pas tu aku lak jadi part time promoter.berdekah.. dekah...

4 comments:

  1. jual voucher?? ada ek bisnes mcm tu?? bkn ke voucher tu free wlpn leh jimat smpai rm700?? selalunya free aje, kan?? ni kena beli?? uii...memunah aje.
    Wlpn leh kira berapa kali jer akak gi restoran makanan segera dlm setahun tetapi tidak ler bermakna ada voucher ni nk gi hari2. Makanan segera ni bkn leh makan selalu sgt.

    ReplyDelete
  2. opss T...lupa..profil T kat sidebar tu dh leh tukar dh. Sebab skang T dh ada aleesya jgk..bkn Amirul sorang dh. Mirul pun dh sekolah dh kan..hihi..

    ReplyDelete
  3. Ritu dpt voucher dominos free jer..kt dlm tue da voucher disc pelbagai jenis ar..worth ar ms aq g beli tue..guna beli mcm2 jenis pizza but in diff time ar.. Br2 nie aq beli 72nett utk 2pizza besar n 2 pizza kecik + 2 botol air..rega asl 139..ok ar kan.:P

    ReplyDelete
  4. aku kalo org dtg jual voucher ni..aku siap kata no thank you w/pun dia suh tgklah dulu dik...sorilahhh bkn untung kita pung..betul kata hang kan hari2 nak mkn piza..kalo 3 bln tu mcm terlupa haa rugi jek :)

    ReplyDelete