Thursday, March 28, 2013

Suamiku Tidak Zalim

kejap je kan dah nak habis bulan March ni.
pejam celik pejam  celik, baru sedar yang taylor cakap tempahan untuk baju raya last bulan 4 je.
Tapi kan... dalam tahun ni aku ada banyak agenda keluarga
kena la pakai baju baru. hehehehehe...

 sebelum ni pernah la dengar seorang ustaz tu cakap
"Zalim... Jika seorang suami membiarkan isterinya menghadiri kenduri dengan baju yang sama
setiap masa".. hohohoho... para suami di luar sana, peka la noh ngan menda menda gini
jgn la sampai tak bersalin baju anak bini kamu tu..
kang jadi suami yang zalim pulak.

Aku pun tak mau suami aku di cop sebagai orang yang Zalim.
jadi.. urut urut janggut suami, dapat la beli kain utnuk buat baju.
hehehehe...

kali ni nak sedondon ngan Aleesya lah.
Selalu papa ngan abang je sedondon kan..

Moga sempat la Kakak Taylor tu siapkan baju kami
Majlis bulan 5 satu dan Bulan 6 satu
haruslah tempah 2 pasang. ye tak? 


Note: Tempah sekali baju raya. Hambekkkkkkkk

19 comments:

  1. salam sis wantie
    Ta pun lum beli lg..cantik kain ela sis tu.

    ReplyDelete
  2. syukur alhamdulillah..suami akak mmg prihatin. hehehe. mcm saya punya kes, husb mmg nak saya dan anak2 sentiasa nampak kemas dan cantik. biarlah dia pakai baju lama pun xpe. hehehe

    ReplyDelete
  3. hehehehe...

    best best...
    dayah pun dah tempah baju raya..

    :)

    maka suami dayah pun tak zalim juga..

    ReplyDelete
  4. Samala sy...bulan 5 ni nk kena sediakn 2 pasang baju...kain da beli lama...tp x tempah tempah lg...last last hubby ckp nnti beli baju siap je la....huhuhu...suka nye ai!

    ReplyDelete
  5. Suka-suka hati ajer ustaz tu cakap macam tu..hehehehehe
    Setiap suami sayang isterinya cuma poket banyak nak bayar hutang..hahahah

    ReplyDelete
  6. zalim bagi suami yang berkemampuan tetapi membiarkan isteri dan anak2nya memakai baju yang sama.. tetapi bagi suami yang tidak berkemampuan, rasanya tak zalim :)

    ReplyDelete
  7. nureen setahun sekali jek beli baju kurung sbb jarang pakai hehehee...
    tp ada 3 psg lg x buat baju, mak n kwn2 bagi hehee :P

    ReplyDelete
  8. hohoho..dh tempah bj raya..

    aku ni tk xcited ag pun..

    mgkin beli ready made je kut..hahaha...

    ReplyDelete
  9. dah adaler baju raya yerk.. akakni belum beli lagi konon nak gi vietnam mei nanti beli siap kot ada saizler..

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah..beshnye bley wat baju...dah

    ReplyDelete
  11. cepat nyer tutup tempah baju....

    ReplyDelete
  12. aiiyooo sudah tempah baju raya meh? adoi la I dah bertahun tk berbaju baru, bukan pasal suami zalim, tapi psal tak kemana pun huhuhu.

    ReplyDelete
  13. wahhh bestnyeeeee
    nak raya nak raya nak rayyyyyyyyyyyy

    ReplyDelete
  14. KALAU SAYA IALAH JENIS YANG TAK KISAH KALAU BERPAKAIAN LAMA, TAPI ISTERI TAK MENGAPA KALAU DIA NAK BERPAKAIAN BARU..

    ReplyDelete