Friday, April 19, 2013

Batu dalam Guni Bawang

Dah sedia maklum, aku memang hari hari masak kat rumah 
jarang sangat makan kat luar, So, senang citer stock bahan mentah kena la selalu updated..
Aku senang je, asal beras ke, bawang ke apa ke yang habis, terus ckp
"Bang  beras habis.. bang itu habis ini habis. mesti si abang akan cuckupkan..

 

Ni pulak hal bawang, my hubby kalau beli bawang mesti beli dalam guni ni
ala.. yang 5 kilo tu je. bukan la besar mana pun.
lagi pun kalau beli  seguni ni harganya jauh lebih murah
Rasanya 5 kilo RM 5 ringgit.

Aku pun tak de la re check balik, betul ke 5 kilo seguni tu.
hehehe..
.

Nak jadikan citer, aku tengah tranfer bawang bawang tu kan dalam bekas
tetiba terpegang seketul batu
apa pulak batu ni buat dalam guni ni.
kalau batu tu kecil tak pe la, ni lebih kurang je saiznya dengan bawang besar.

Tak kan anak aku main batu pulak
kalau ye pun nak  main batu tak kan le nak letak dalam guni bawang 
logiknya memang anak aku tak main batu la kan.
Umah aku pulak umah atas, nak cakap batu termasuk umah pun tak patut sangat.


kalau nak cukupkan berat bawang tu tak yah le letak batu kan.. kan..
cuma aku nak suarakan kat sini le.

***kalau yang buat kerja ni orang islam, ku halalkan saja yang terkurang di pihak aku dan terlebih di pihak kamu, Moga moga rezeki yang kamu jamu anak isteri/suami tu menjadi darah daging yang halal, Moga Allah beri keberkatan dalam rezeki kamu. ****

*** kalau yang buat ni orang bukan islam.. hmm tak payah cakap la, orang kafir..
kalau tak tipu orang islam memang tak senang hidup****


Note: satu guni sebiji batu, kalau 100 ribu guni. mau satu lori batu di perlukan.ngeeee

14 comments:

  1. apala diorang nih.. kalau tak sengaja pun takkan batu sebesar tuh.. sabar jela.. ^_^

    ReplyDelete
  2. Teruknya....org sekarang nie nak untung jerk meniaga tu..x jujur langsung..

    ReplyDelete
  3. hehe...mcm2.
    Mgkn secara tak tersengaja...tp nampak mcm disengaja...huhu..

    ReplyDelete
  4. Batu sana boleh dapat free kot, tu yg boleh campak2 masuk skali dalam bawang, cer batu tu lagi mahal dari bawang, hohoho.

    ReplyDelete
  5. Besar gak batu tuh.. ikss..

    Murah gak yer.. 5kilo 5 hengget..gitu..

    ReplyDelete
  6. Menghalalkan dan memaafkan lebih baik dan mulia dari berdendam Wantie :-)

    ReplyDelete
  7. harap2 batu tu tak sengaja ler termasuk kat situ..kannn..cuba utk berfikir positif ni..psal terkena gak..

    ReplyDelete
  8. salam sis wantie
    Dalam seribu cuma guni yg sis dpt je tu yg ada batu..hehe

    ReplyDelete
  9. salam sis wantie
    Dalam seribu cuma guni yg sis dpt je tu yg ada batu..hehe

    ReplyDelete
  10. wah, bawang dah bertukar jadi batu ni..
    hihihihi

    ReplyDelete
  11. nak alamat sis.surat menyurat.tq
    tiranaaduka@gmail.com

    ReplyDelete
  12. sabo je la ye wantie... klu kira besar jugak la batu tu...

    ReplyDelete
  13. yang packing guni adalah pekerja ladang negera pengeluar, golongan petani ni bukan jutawan. yang ambil untung lebih selalunya orang tengah. bukan pemborong atau peruncit yg buat termasuk batu nu.

    ReplyDelete