Tuesday, July 9, 2013

Kaedah Ubati Penyakit Cyst


Seperti yang di ketahui. tak semua cyst tu beracun,
tak semua cyst tu adalah cyst yang sebenarnya
melalui perubatan modern cyst boleh di hapuskan dengan cara menyedut/pembedahan
melalui perubatan tradisional perubatan cyst adalah melalui mengambilan  akar akar kayu
memlalui perubatan islam pula dalah melalui bacaan ayat ayat suci al-quran.
Perubatan Modern
melalui perubatan modern, aku hanya di beri ubat
untuk tahan darah/ tahan bleeding
ubat tahan sakit.
kalau nak sedut/pembedahan.. cyst tu kecil saja
boleh kecut sendiri atau menjadi semakin besar
bergantung pada hormon dalam badan.

photo from: anisbeautyremedies.blogspot.com

Perubatan Tradisional
Aku telah di perkenalkan kepada seorang pemgamal perubatan tradisional yang 
memang sebelum sebelum ni pun ramai juga orang datang berubat dengannya
aku cuma beriktiarkan..

aku di bekalkan dengan daun daun kayu yang di tumbuk siap
kemudian di campur dengan sirih pinang dan di sapu di bahagian yang sakit 
 Daun kayu apa pun aku tak pasti.
yang pastinya, ubat tersebut di sapu di perutku dengan menggunakan akar rumput

Pada malam selepas aku pergi berubat tu
aku rasa sakit sangat kat bahagian perut ni sampai menangis nangis
hingga ke pagi.
Esok tu aku pergi lagi, dan masih sama, tak ada ubat yang perlu di makan/minum
hanya bahagian perutku di baca ayat al-quran di jemput dan di buang

darussyifabbst.blogspot.com
Perubatan Secara Islam.
Selain berubat secara modern dan tradisional, aku juga mengamalkan bacaan beberapa surah 
yang mak aku cadangkan.
Baca "alam Nasroh dan bismillah hillazi....(sampai habis). jemput kattempat sakit tu
kemudian buang. ulang berkali kali. sebaik baiknya di baca selepas sembahyang.
*** setiap kali aku baca, aku akan rasa berdenyut denyut sakit kat tempat yang ada cyst tu**

Kemudian ada yang petua baca "alam Tarokai..sampai habis"
sambil membayangkan tempat sakit tu
ingatlah seolah olah Allah menghapuskan penyakit tu, seperti mana burunmg burung ababil
yang membawa batu memusnahkan para musuh islam.
*** korang nak tau, setiap kali aku cuba nak baca surah ini, setiap kali itu lah aku akan lupa
dan terhenti.. berkali kali juga terjadi..***
Bila nak minum air, aku akan berselawat, dan berdoa agar Allah menghilangkan 
penyakit cyst dalam tubuh badanku ini, kemudiam hembus ke dalam air
tunggu seketika biar zarah zarah air tadi bekerja. kemudian baru minum.
sesungguhnya air dapat mendengar bisikan manusia.


Aku sangat sangat hairan, surah yang menjadi bacaanku seharian, kenapa boleh aja aku lupa
surah yang sangat senang diingati kenapa aku jadi kelu untuk membaca
Rasa seperti betul je kata kata abangku..

" kekadang bukan cyst pun, ianya adalah iblis yang menumpang di tubuh kita
bila kita scan, kita akan nampak seperti bayangan ketumbuhan ." Dan ada sesetengah
penyakit tu kekadang tu tak perlu pun di bedah, amal saja membaca surah al-quran..


hmm.. aku pernah juga dengar ceramah agama yang menyentuh tentang ini
di mana iblis mendiami di setiap pelusuk badan manusia. Di hati, jantung, kepala badan dan juga 
pada saluran darah.


Selain mengamalkan surah tu semua, jgn la pulak lupa untuk memanjatkan doa kepada ilahi
agar menyembuhkan penyakit.
Mintalah..Allah pasti akan meberi..



Note: Semua Kaedah telah kucuba..yang pastinya kesemua kaedah yang digunakan, Kuasa
menyembuhkan adalah Milik Allah.








10 comments:

  1. Moga apa yg T amalkan ini mujarab dan dpat meringankan sakit.. tuh

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah

    kita ikhtiar, berdoa..
    yg pasti dgn izin Allah
    insyaAllah akan sembuh sepenuhnya..

    ReplyDelete
  3. betul tu kdg2 kita xboleh harap sgt perubatan moden ni...kn jugak iktiar ikut lain mcm perubatan islam tu rasanya lagi afdal mnlah tahu kan tu semua kuasa Allah kita hanya mampu iktiar mn yg baik kita ikut..

    ReplyDelete
  4. berusaha..berdoa..dan bertawakal kepadaNYA..insyaALLAHkn kak..=)

    ReplyDelete
  5. aiza doakan semoga kak cepat sembuh.. macam saudara aiza pernah suspect juga, dia amalkan minum rebusan air daun akar kayu.. alhamdulillah sembuh..

    ReplyDelete
  6. kita berikhtiar...selebihnya berserah kpd-Nya.semoga akk cpt sembuh

    salam ramadan 1434H

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah...berusaha dan berikhtiar selagi tidak melanggar batas agama..tak mengapa, kan..

    ReplyDelete