Friday, September 13, 2013

Kalau Jemur Baju Memalam nanti Jin Pakai Baju kita

Setiap pagi jumaat, memang seronok kalau dengar Mutiara FM
ada soal jawab agama jam 11.00 pagi.
Soalan kali ni aku rasa mcm kena kena je dengan aku.
Soalan: Betulkah jika jemur baju di malam hari, nanti Jin, Syaitan akan pakai baju kita tu?

Adoi.. aku kan suka benor basuh baju memalam, pas tu kalau rajin terus je sidai
nak sidai pagi besoknya kekadang tu tak sempat kan..
Tapi..aku tak tau la pulak yg baju kita tu jin setan pakai tatkala di jemur. hohohoho
korang pernah dengar tak?

Jawapan Ustaz:-
tak ada hukum yang khusus yang menyatakan sidai kain baju di malam hari 
membolehkan syaitan atau jin pakai pakaian kita tu.
Mana mungkin Jin dan Syaitan pakai pakaian manusia.

kalau dah di basuh bersih jemurlah bila masa pun

hehehe... nak tergelak pun ada bila soalan sebegini di tanya. kan.
tapi nama pun ustaz tugasnya utk merungkai kemusykilan kan..kan..

Tapi.. dodulu mak aku ada ckp kalau jgn tinggal kain tak berangkat di ampaian nanti 
baju tu kena embun..berbau pulak baju tu.
Tapi..sekarang kan kah ada pewangi bagai.. rasanya masalah berbau tu takl timbullah kan.

p/s. selawat terbaik adalah selawat ibrahimiah.
iaitu selawat yang kita selawat di tahiyat akhir.



Note: baju Jin tak tau seluaq Jeans tau la... 

10 comments:

  1. heheheh..la ni jin yg x dak seluar semua amik seluar dia..:P

    ReplyDelete
  2. Assalam wantie tak pernah pulak acik dengar.
    Acik pun memang macam tu.sidai baju malam2

    ReplyDelete
  3. zara pun kadang2 jemur mlm2 gk..hehehe

    ReplyDelete
  4. hahaha..tu sure org dulu2 yg habaq kut
    aku pun suka gak jemur mlm2..x suka lah tgk kain berlambak x basuh..nk xnk kena lah jemur mlm2 lau x sempat esok kan..hehehe kdg2 x berangkat pun kain..dasar pemalas hehe

    ReplyDelete
  5. heee.. teman pun kadang2 jemur malam2 gak.. hu2..

    ReplyDelete
  6. ita pun suke jugak basuh malam..tapi jemur pagi esok sebelom gi keje..

    ReplyDelete
  7. thanks for sharing this new knowledge walaupun tak much :)

    ReplyDelete
  8. huhu..pernah juga dengar perihal ni

    ReplyDelete
  9. huh lega kak wantie..
    ingatkan betul jin pakai baju kita sedai memalam tu.
    saya pun memang rutin sidai baju malam2..

    ReplyDelete
  10. X prnh lak dngr sblm nie. Tp sll gak sya jemur mlm tp dlm bilik lah sbb kene angn kipas blh cpt kering.

    ReplyDelete