Tuesday, November 26, 2013

what Kind of Fever it is?


Jumaat ( 22/11/2013) badan aku dah tak bape nak sihat
Ntah mcm mana le kan, aku tertidur kat depan lappy
then, sedar sedar my bos dah kejutkan aku
jam dah kul 5.00 ptg, so Bos suh je aku balik jumpa doktor
and take a rest.

Hairan, badan aku tak panas pun, ok je tapi sendi sendi rasa lemah jer
so, sabtu tu memang lepak king je kat umah
tak pergi klinik pun sebab badan tak panas
kalau bab makan semua boleh makan
tak de pun rasa pahit mulut

Hari Ahad tu still mcm tu jugak, aku telan jer panadol
yang hairannya, badan aku langsung tak nak berpeluh
siang aku mandi air panas, 
then mandi air biasa tengah malam ( petua mak aku le)

masih tak mo keluar peluh badan ni
last aku geram, aku gagah kemas rumah, cuci itu ini
mop lantai bagai
still peluh tak mo keluar, 
benornya aku ni demam ke hape ek?

So, kelmarin ( 25/11/2013) aku masih lemah dan call my bos ckp aku MC
biasala kan office aku ni tak payah tengok surat doktor kalau MC
so, senang le citernya
petang tu baru la badan aku rasa ada keluar peluh sikit
tu pun masa aku sembahyang zohor,
saja tak bukak kipas, lepas sembahyang pun masih tak mo bukak telekung
tetiba rasa peluh keluar mencurah curah
fuh... baru la rasa sihat ko.

Maaf le sebab aku tak terjah pun umah korang
sesapa yg terjah umah aku ni, terima kasih sesangat
nanti aku balas kunjungan K.



*** pada jenjiran yg ckp aku demam sebab nak ada isi tu, moga moga masin mulut korang yer***


Note: Demam lain pesyen pulak kali ni. hiksss
BTW syukur sebab dah Sembuh, walaupun tak sepenuhnya.

9 comments:

  1. cepat sembuh ye fren..
    patut la senyap je..
    rupanya demam..

    weh date kt ayat 1st tu silap..22/11/12? hehe

    ReplyDelete
  2. demam berisi..alhamdulillah..hehe
    klu boleh kurangkan penggambilan panadol..lebihkan minuman isotonik mcm 100 plus..
    doktor pun xgalakkan sgt pengmbilan panadol..just advise

    ReplyDelete
  3. aku ritu pun ms nak isi2 tu demam n penat sgt..xtau pun ada isi haha
    gws ok

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah.... dah baik , mudah2an ada berita gembira ye nanti T !

    ReplyDelete
  5. Take care sis. Agaknya stress kot. Anway jaga diri elok2, nowaday muda2 pn dpt penyakit pelik2

    ReplyDelete