Wednesday, December 18, 2013

Tunggulah Sampai Kucing Bertanduk



Perubahan baru dalam fasa hidup si Naiim ni aku dapat lihat sejak dua menjak ni
Asal adik sepahkan lego, baling battery remote ke hape ke.. dia diam je
then sebelum dia nak tido dia akan kutip semua tu simpan
cuma aku je yang sapu sampah...
seronoknya rasa

Then kalau tak boleh nak tido, siap request nak basuh pinggan yang menimbun kat Sinki tu
tak kisahla walau time tu dah pukul 12.00 mlam
selalunya bila dorang tido itulah kerja tangan aku sebelum merebahkan badan di katil.
2-3 malam dah si Naiim ambil alih tugas ni.
Bestnyer rasa..


actually, dah seminggu si Naiim dok pesan kat aku suh kejutkan dia jam 5.00 pagi
cuma aku je rasa tak tergamak nak kejutkan dia seawal pagi.
Dia ada ckp kat aku yang dia nak sembahyang subuh kat Masjid
adei.. gelap gelap tu, tak yah la.. takut gak kang di gigit anjing..
then dia cakp kawannya si Syawal akan datang panggil dia.


Ok fine, even dalam hati aku tak benarkan
tapi aku tak naklah di salahkan sebab sengaja tak benarkan dia ke Masjid kan..
bila tiba jam 5 pagi je.. aku bangun tunggu je kat hall.. 
mana tau kekalau si Syawal tu datang panggil si Naiim kan..

Hampeh, bukan kata batang hidung tak nampak
taik idung dia pun tak de. hahahaha..
asal aku kejut Naiim jam 6.30 tu, mulalah Naiim bising sebab dah terlambat ke Masjid.

dah 3-4 hari dah termasuk hari ni, Si Naiim tetap mengharapkan kawannya tu
datang pnggil dia untuk Ke Masjid..
tapi.. cam biasa le.. siang gitu je la..

ko ingat orang lain senang ke nak bangun pagi mcm ko tu Naiim
ko tak pe la kejut sikit je dah terus bangun
ntah ntah kawan ko tu tak ingat pun nak datang kejutkan ko.
adei...

ko tunggu la sampai kucing bertanduk..

Ibu cuma satu je hasrat kat sini,
Moga keinginan ko untuk selalu ke Masjid ni akan kekal hingga ke akhir hayat
bergaullah dengan mereka mereka yang mempunyai hati yang kasih untuk ke Masjid.
even ibu tahu kekadang ko banyak main je kat Masjid tu..
Tak pe la.. proses kebiasaanya memerlukan masa..



Note: Sanggup dia beratur panjang semata mata utk ambil nasi tomato jamuan majlis tahlil kat masjid tu
semata mata nk bagi kat Ibu... siap pesan pesan lagi suh makan.




***  Selama mana pun aku tetap menunggu
        Ku tahu bahagia itu milikku..
       Derita itu juga milikku
      

9 comments:

  1. sejuk perut kita mengandungkan anak mcm ni kan T !.. baguslah

    ReplyDelete
  2. kak... nk booking utk calon menantu boleh x? ;-)

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah ssh nk jmpe bdk macam ni ;) sejuk ibu ngandungkan diee ;)

    ReplyDelete
  4. Suka jer saya baca entri ni. Baguslah dak Naiim..

    ReplyDelete
  5. Baca entri nie saya tertanya2 dlm hati kenapa kedua2 ank2 llki saya tidak macam naiim??? Jawapannya lain manusia lain sifatnya.

    ReplyDelete
  6. bagusnya Naim
    alhamdulillah..
    semoga menjadi anak yg soleh ye nak..

    ReplyDelete
  7. bestnya ada anak mcm naiim ni..sejuk hati tau.. mudah2an smpai dewasa suka ke masjid...:)

    ReplyDelete
  8. wah.. bagusnya naim dah tunjukkan sifat kelakian yang sebenar.. dah nampak tanggungjawabnya tu..

    ReplyDelete