Friday, March 7, 2014

Ye la tu : Tak Rindu pun...

Nape tak call? tak rindu saya ke?
hmmm... tu la ayat yangaku tanya masa aku balik dari outstaion that day..
hubby selamba je jawab..
ish.. nak rindu apa, pergi sehari je pun..bukan lama mana aih...


sob..sob.. sampai ati awak tak rindukan saya..
tak pe.. nanti saya tinggalkan awak seminggu baru tau..
hikssss...


kalau ikutkan my hubby, malam aku sampai tu jugak le dia nak suruh aku masakkan kerabu paku rawan 
ni untuk dia..
maaf sesangat sebab aku dah flat time tu..
so, terpaksalah hubby keluar pergi tapau makanan.
aku tak makan pun sebab tired sesangat.
lepas isya' je aku dah zzzzz..

then esok tu aku bayar hutang le kan..
 
tada.... dah siap kerabu untuk santapan suami dan anak anak
hari ahad tu aku tak kemana mana dah.. memmasak je kat umah..
masak itu masak ini.. 
rasa mcm rindu sangat kat my kitchen...
kalau la kitchen aku ni boleh bercakap mesti dia ckp dia pun rindukan aku. ahakssssssss

pas tu aku rebus kerang.. sebab Aleesya suka sangat makan seafood kan..
masak je kerang, my hubby dah berlegar legar kat dapur
katanya tak nak makan ngan nasi kerang ni nak meratah jer..

puas ati tengok dorang makan.. 
semua terkopek kerang tu..

tu la kan kalau ibu ada kat umah mcm mcm kome boleh request kan..kan..
 
bukan tak boleh beli kat luar kan..
 
Then semalam si papa belikan kerabu sotong..
sekali aku makan berdengung telinga ni...
pedas giler ko...
 
 
cepat cepat tak kasi anak anak makan...
adei.. rasa mcm mendera anak anak la pulak kalau dorang makan kerabu tu semalam..
 nanti ibu buatkna yang sedap dan light light gitu yer sayang....
 
 
 
budak kecik ni nak makan kerabu je.. yang lelain tak mo dah..
sekarang ni dia memang suka makan kerabu...
tunggulah bila besar dnanti dan berjauhan dengan ibu...
for sure ko akan calling calling nak suruh ibu masakkan time ko nak balik jumpa ibu kan..kan...
ngeeee.... ( mcm ibunya sekarang ni le)

see.. penuh leleh leleh kat tangan.
ada dia kisah?????


tanya sket, betul ke Pucuk Paku rawan tu makanan exotic ??????
 
 
 
Note:hati sedang berbahagia....
 
 
 
 
 

*** If loving you is wrong, i don't want to be right
       If loving you is sound stupid, I wanna be stupid forever
       If loving you are crime , I wanna be guilty forever
       If I tell you I love so much, can I keep you forever?







14 comments:

  1. sedapnya kerabu tu..
    kongsi recipi ckit..

    ReplyDelete
  2. wahhh! sedap nampak kerabu paku rawan tu Kak.. sy tak pernah makan lagi....
    kalau kerang rebus tu memang peberet tu....:)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum kak, wahh air tangan ibu memang terbaik woah~~~

    mak sheila pun suka masak kerabu... adoii terliur dah ni kak wantie...

    ReplyDelete
  4. bila kawen dgn org kedah baru tau paku rawan boleh dimakan...sedap buat kerabu atau ulam..kat kelantan mmg org tak makan pucuk paku ni..malah dianggap musuh dalam sawah padi..

    ReplyDelete
  5. kty kan tak pernah lagi tgk pucuk paku rawan.
    tgk entry ni 1st time nengok nie

    ReplyDelete
  6. sedapnya kerabu..ak suka la
    tp tk penah try kasi irfan lagi..
    agak2 irfan pun suka tk..hehe..

    ReplyDelete
  7. selamat petang drop here
    pagi tadi bz sangat

    ReplyDelete
  8. sedap sngat tu T, KA yg jauh ni pun tgk terliur dah !

    ReplyDelete
  9. hehehe..sama jugaklah ngan my hubby tu. kdg2 time romantik dia, kemain romantik lagi. tapi kak, kebanyakan lelaki camtu la pas dah kawen dan beranak pinak ni. hehehehe

    ReplyDelete
  10. ermmm iols x nah pakai pucuk rawan ni lagi
    tp iols ni mmg hantu kerabu
    bak mai iols nak try skit boleh x alesya hehe

    ReplyDelete
  11. bgus nyer alisha mkan kerabu

    ReplyDelete
  12. uii...taruk ngan umbut kelapa...jantung pisang rebus tu...sedapnya kerabu...
    Best laa tgk alisya makan kerabu...malu kakak Balqisz kalo tengok adik besar ni gemar makan sayur..

    ReplyDelete
  13. x penah mkn lg paku rawan ni..apa rs nyer?

    ReplyDelete
  14. nampak sedap kerabu paku rawan tu kak.. aiza tak pernag mencuba akan paku rawan tu, agaknya betul ianya makanan eksotik kot..

    ReplyDelete