Friday, April 18, 2014

The Mines




dalam entry aku WW#1 tu aku tunjuk gambar je kan. tapi takbagitau kat mana
itu citer aku gi KL hari tu. benornya ada lagi tak habis habis kan..
dah bape episod ni.. adei...

hehehehe.... perancangan awal nak ke Putrajaya
tapi masa dah suntuk jadi kami ke "The Mines" sajalah..
pssstttt... benornya aku nak ke Artsphere  tapi tersesat ke sini..


membuntal mata aku tengok picture ni tau..
sape la mamat baju kemeja tu... tanya hubby dia pun tak kenal...
ate tak kenal bergambor sekali wat pe?

last baru realize yang mamat tu crossed masa picture ni di snap
hahahaha...seyes, sekali pandang nampak mcm join together.
hahahaha..

Masa kami masuk tu, my anak anak dah usha boat yang lalu bawah terowong tu
tapi hubby suh meronda dulu dalam the mines tu
nanti lewat sikit baru naik boat.

lepas anak anak puas bermain, then aku pun puas mencuci mata kat sana..
sib baik tak terlajak laris... ( laris menyopping!)hehehe..
hubby ajak aku gi beli ticket untuk meronda..

semua sekali RM 105.00. mak aku tengok harga ticket tu terus dia tak nak naik
mahalnya... bagi anak anak naik dah le..
tak pe lah mak, bukan selalu pun... kalau nak bawa anak anak, selalu sangat dah kami bawa
kali ni kami nak bawa mak le... 
moh le kite...

ok dah tiba masanya, jom kita naik boat
tak berapa ramai sangat orang yang naik hari tu
mungkin bukan musim cuti sekolah kot..
so, selesa sikit..

hehehe... tuan tanah dengan encik suami..
muka dah kepenatan benornya...
my hubby lagi le kan... nanti nak terus drive balik Penang..
lagi le letih... at least aku boleh jugak tido dalam keta kan...

abang aku jadi driver boat.
hahahaha... tipu....
saja la eksyen sikit.. dah driver belum datang agi...

hehehe... tu dia driver boat yang sebenarnya...
tuan tanah mcm biasa le.. sengih sokmo...

aku memang tak puas hati betul la ngan abang aku ni
dia asyik gomol mak aku jer..

hehehe..aku nak jugak gomol gomol mak, tapi tak leh le lelama cam dia
kang majuk lak my hubby..
ngeee...

bila nampak patung harimau kuda la hape la..
anak anak tu mcm nak singgah kejap kat situ.

eh mana boleh... untuk tatapan je, tak boleh nak sentuh main main bagai..
adei..

Aleesya melekap je kat hubby sepanjang perjalanan tu..
then, lepas habis meronda, my hubby ada bisik kat telinga aku ni..

yes, he can see Aleesya memang mcm takut je bila naik boat.
diam jer, pegang papanya pun kuat kuat... 
ye la that day aku citer kat dia yg Aleesya takut naik boatkan..
So, now dia dah dapat tengok sendiri keadaan Aleesya mcm mana kan..

tapi tak pe, kita provoke dia naik boat dengan jarak dekat dekat dulu..
nanti senang le kalau nak kemana mana naik boat
mana la tau kan, nak naik cruise le pulak...
tak de la masalah sangattttttttttt...
verangan.



Note: Sangat sangat gembira pabila menghabiskan masa bersama sama begini..
then belum pun sempat sampai umah, hubby dah suruh aku plan lagi satu percutian di tahun ini jugak...


** Bab planning I memang pakar kan... ini le ayat awak selalunya kan....***





*** I could die for you...
       I don't know why, I don't know why I'd do such things
       
       In forbidden streets I have started taking  secret walk
       This world i have begun to fear
       Oh, why am doing all this..
       Is this love?, then....
       is this love after all.... ?
      
      
      

16 comments:

  1. Lama tak p mines... dulu rajin gak ms dok sana...

    ReplyDelete
  2. dalm tasik tu ada ikan piranha tau kak..
    bila nak ujan, siren akan bunyi bagi hint boat² cepat² balik ke base..
    sebab kalau hujan satu boat pun tak boleh jalan dah..
    seronok je tengok boat-boat tu lalu lalang kat tasik tu dari tingkap ofis bila cuaca okey..

    ReplyDelete
  3. kat putrajaya tu pun ada boat gak..weols nah naik
    the mines ni xtau pulak iols nah naik boat ke idok

    kena recall balik
    amboi nak kemana pulak tu
    jeles iols tgk uols jalan2 ni

    ReplyDelete
  4. seronoknye berjalan...... sekali dgn famili mmg best.....ini le masa nak mengeratkan hubungan keluarga....... errrr..... brader tu teringin kot... dia ingat reporter kot???

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum kak wantie, sheila tak pernah masuk Mines tau. setakat lalu2 depan tu je. hahahhaa kuno lak rasa ~~~

    ReplyDelete
  6. Dekat mines rupanya,kak nurul wlpn dah dekat sini belum pernah lg pegi sini....

    ReplyDelete
  7. Pernah naik laa dolu2..masa Mines nie tgh fames..skrg..tak penah laa lagi nak naik..nampak cam best laa plak.. :)

    ReplyDelete
  8. seronoknya naik cruise tasik mines ni, selalu juga ke sini tapi belum berkesempatan naik cruise lagi..bab sesat tu memang standardlah,kamipun selalu gak sebelum guna gps dulu..hehehe..salam ukhwah.

    ReplyDelete
  9. kty pun pernah naik boat ni skali je ..

    ReplyDelete
  10. best kan jln2 dngn family cm ni. Saya harapkan masa raya jelah. Sbb hubby org niaga susah gi jln2 jauh even dlm negara

    ReplyDelete
  11. wah mmg best kat sini T, Adik kalau naik bot tu nak naik berkali2 hehehe

    ReplyDelete
  12. Best larr.... rumah kiter yang dekatt jer pun dengan Mines tu... tapi tak pernah pun naik cruise tu... ;(

    ReplyDelete
  13. dh agak dh..sure hg naik kt the mines..
    mahal gk noh?
    kira satu kepala brp?

    ReplyDelete
  14. mungkin aleesya kecik lagi kot sebab tu macam takut2 sikit..
    dah besar nanti maunye dya bawak sendiri..:p

    ReplyDelete