Sunday, August 22, 2021

Coret coret Drive tru Mc D

 Kelmarin masa lunch kami nak pergi ambil rubber stamp kat Church Street. Sambil sambil tu nak tapau lunch sekali.


Kami beli nasi goreng ayam kat Esplanet.Amar dan sue je pergi tapau. Aku ngan zila tunggu dalam kereta.


Tapi.. dalam hati memang nak makan ice cream cempedak MC D. tak pe lah jap lagi otw balik office, kita drive tru Mcd Kat Tiang Biru. 


Si Amar duduk sebelah pun tak boleh nak snap video, macam macam dia mengomel.



Sampai ke hidung hidung dia mengomel..



Nak beli ice cream cempedak ja pun reyuh rendah aih. Beli guna apps si Zila, Aku malas nak download apps tu. penuh sangat handphone dengan apps yang ntah apa apa.

Sejak pkp ni, nak pi bank tu upload apps, nak pergi bank ni upload apps. Nak ke Pos Ofice download apps. Dah penuh berselerak habis dah my phone dengan apps.



Tapi... Aku geram la, ciput je cempedak yang dorang etak dalam Ice cream. Tak puas langsung bila makan.

Then balik rumah je, suruh husband belikan cempedak dan aku buat sendiri ice cream cempedak. 


Kita byat syrupnya dulu.. ulas ulas cempedak tu kita jgn hancurkan.. Nak nikmati kenikmatan cempedak la katakan.

tada... dah siap, boleh makan sepuas hati.


Sebenarnya aku geram, masa beli iceceam cempedak kat Mcd seberang jaya, ok je dorang letak portion cempedak tu dalam ice cream. Tapi bila beli kat McD di dalam pulau ni semua mcm kedekut plak portion cempedaknya.

Dah rasa mcm lebih baik beli ice cream kon tu je. Dah le nak jelajah pergi seberang tak boleh. PKP an..
















No comments:

Post a Comment