Monday, April 19, 2010

Fussy but Funny!!!

Last Friday aku dapat seorang customer yang...
Ya allah Fussy nak mampos!!!
Dalam fussy fussy dia tu aku gelihati jugak..
firstly, aku ambik semua particular dia, photostate documents
Than last aku tanya la dia punya contact number & kerja sebagai apa?
Aku : Can I have your contact number?
Dia : 017-*******
Aku : Your Occupation?
Dia : what? that is handphone number, where got extension.. you never call handphone ar?
Aku : exuse me... your occupation, not extention ( sambil control senyuman)
Dia : ok.. ok... Manufacturing Specialist..
Tu la.. kalau asyik nak komplen itu ini, telinga pun dah tersumbat.. kahhhhhhhhhhh
Bos aku kat sebelah pun tersipu sipu..

Then she ask me about the depreciation value of her car. Aku ckp melayu lah senang
sebab bila aku cakap orang putih, dia mcm tak smooth jer communication aku ni
aku rasa la...
Dia : I punya keta semua mau original spare part tau
Aku: ikut undang undang kalau kereta u lebih dari 5thn, Insurance bagi non OEM part
Kalau kereta u kurang dari 5 tahun, semua insurance kasi Original parts.
Dia : Apa.. 5thn? u tengok betul betul i punya geran, I punya kereta baru lima bulan tau
bukan 5 thn.
Aku: ( aku silap ckp ka?) atau mak nya ni memang sudah senget!!!)
Dia : Kalau u orang kasi bukan original punya, I still can make noise hoh...
Aku : As u wish... ( dalm hati, dah la tak paham, ada hati nak buat bising plakkkk)
kahhhhhhhh... lepas dia blah, aku ketawa terbahak bahak kat bos aku.
bos aku pun sama...
Tak baik sebenarnya bila aku ketawa cam gitu. tapi cara dia jawab soklan aku tu
buat aku tak tahan.. at least faham dulu apa yang aku nak eplain..
Ini tidak, dalam otak dia tu asyik ingat nak semboq orang jer... kikikik..
P/s. Kekadang kesilapan tu bukan dari orang lain, tapi kesilapan yang datang dari kita sendiri
fikir sejenak dan muhasabah diri ( pujuk diriku)

4 comments:

  1. hahhahaa..awat kalut sgt..ekekekek:P

    ReplyDelete
  2. hoho...kalo bekerja berhadapan ngan org ramai ni..byk ler karenah yg kita akan jumpa, hoho

    ReplyDelete
  3. suziey- memang kalut customer to. ni la padahnya kalau tak nak mendengar terlebih dahulu. asyik nak complaint jer..

    ReplyDelete
  4. kak alona- memang pun dalam ramai ramai customer, yang ni pelik sikit. kenalah banyak bersabar.memang hidup dia penuh dengan karenah lah!!! kikikikik..

    ReplyDelete