Wednesday, November 24, 2010

Peristiwa di sebalkik kenduri Kahwin...

Nak citer la sikit. Aku tak kenal pun dengan pengantin pengantin ni. Tapi best gak la join kenduri yg ada pengantin 2 pasang. bukan selalu kan..

Mak aku mewakili pengantin baju kuning ni. Adik kepada jiran umah aku. Tapi kenduri ni kat Mergong, Alor Setar. Masa kenduri umah pompuan tu aku tak pergi pun. Mak aku jer., Time ni kenduri kat umah pihak lelaki.

Ni ler pengantin yg lagi satu.
Upss.. nak citer ni, masa kenduri sebelah pompuan yg baju kuning tu, memang meriah la. tapi, ntah mcm mana tau, duit hantaran dikebas dek orang. Sian kan. Dorang kebas masa time dok bawak hantaran tu la.

Pas tu dorang siap panggil org yg arif ttg benda ilang ni. buat itu ini. siap dok goreng pasir. Sapa la punya kerja tu. kebas duit hantaran. riban riban lak tu. Nak wat cam na kan. kenduri harus diteruskan jugak.

tergamaknya dorang kebas. dah la org berhabis banyak masa wat kenduri. memang kurang asam la pencuri tu. Mana tau Alla balas kan dia, bila dia kenduri besok besok org len pulak curi duit dia. Seronok la sekarang curi duit org.


Sian kat kedua dua kapel ni. Yang baju kuning pun tak der pengapit & yang baju oren pun tak der pengapit.

Sebagai tetamu, apa lagi perut dah berbunyi.

makanan tersedia hidang. tunggu msa nak ngap jer.

Hubby tak der, kerja. So aku ngan Amirul ja la yang pergi sekali mak & ayah.

Sampai ternganga nganga mak aku nih..


ish.. aweks mana lak tu dok sebelah Amirul. Tak kisah ar. makan dulu.

1 comment:

  1. uitt awat n3 ni date ke blkg..hehe...24/11 plak..hehe

    x per2...ku komen gk, psl kebas duit hntran tu, penah tjadi kt saudara aku gk le...sian hntran dicuri...adeiii...bahya tu..

    ReplyDelete