Wednesday, October 10, 2012

Cantikku Bukan Untuk Dirimu.

Apa perasaan korang kalau dah bertahun tak jumpa kawan 
pas tu tetiba jumpa kat shopping Compleks?
mesti nak sapa dan tanya Khabar
Sama la mcm aku jugak
tetiba jumpa kawan masa sekolah rendah 
terus tegur dan tanya khabar
aku tak kisah sangat penampilan seseorang tu
sebab aku memandang dari hati seseorang bukannya gaya penampilan.

Bila dia nampak je aku terus dia cakap
eyyy.. , awat hang bum bum sekarang ni?
aku ingat sapa tadi, nampak mcm mak cik mak cik hang ni
pakai baju kurung. Memang hang banyak berubah la..
tak pakai spek lagi cantik tau.
buruk sangat kah aku?

 
oh ok... dalam ati dok bisik.
" hang pun berubah gak.. memang berubah sesangattttttttttttttttttttt"


Kalau aku ckp tak terasa dengan kata katanya
bohong la kan..
Tak payah la  aku gambarkan keadaan penampilan dia. biarlah kan
suatu hari dia akan berubah. Dan biarlah Allah sedarkan dia 

 

" bagi aku biarlah aku begini asal aku cantik di mata suami
Biarlah aku berbaju kurung asalkan bentuk badanku hanya di lihat oleh suami
Biarlah aku gemuk begini asal selesa di sentuh suami
Biarlah aku dianggap kaum mak cik makcik sebab itu memang setaraf umurku


Yang pastinya, cantikku bukan untuk dilihat olehmu
Biarlah aku cantik di mata suami

 

Note: Suamiku suka aku berkaca mata, nampak educated katanya, hikss
masing masing punya pandangan la kan.


14 comments:

  1. adoyai!
    sy dapat bayangkan pakaian dia macam mana..
    mesti tak cukup kain kan???

    ReplyDelete
  2. assallam wantie..betul tu..biarlah dia kata apa pun asalkan kita cantik dimata suami..kadang2 orang yang tegur begitu sebab ada perasaan iri dihatinya sebaba kita dilihat lebih dari dia..
    alhamdulillah..wantie sabar dan tidak menjawab

    ReplyDelete
  3. uiks...takde jaga kata2 ler org jenis mcm ni. Kalo akak terasa jgk...tp tak sangat laa sebab kita mcm ni bkn susahkan dia, kan. Kita pun sedar diri lagi. Asal hati berbahagia dh syukur sgt2.

    Pakai baju kurung pun apa masalah?? baju kurung kan baju kebangsaan, baju tradisional orang melayu...

    Makcik2?? mm...tu masih tak sedar ler tu umur semakin hari semakin meningkat. Awet muda tak mengapa tp jangan sampai lupa umur kita dh berapa dan sepatutnya bersyukur sebab usia sebegini masih bernafas di bumi Allah ni..

    ReplyDelete
  4. sabar wantie...lain org lain pndangn..yh penting kt xburuk pd pandangan Allah..

    ReplyDelete
  5. memang ramai la org suka lepas2 cakap nieh. kadang2 puas pk...diorg ikhlas lemparkan kata2 ataupon memang tujuan nak menyakitkan hati.

    ada rasa cool kot bila dpt sakitkan hati org?
    saya pernah tengok org yg bangga kerana dia pandai menyindir.

    ada dalam darah, katanya.

    ReplyDelete
  6. hye sis ! tengs ye Follow blog saye :)

    Owhhh, xperlu la sis nak terase teguran dari org mcmtu. terasa la teguran dari orang yang mampu memberi bimbingan ke arah kebaikan.. itu wajib kita terasa :)

    ReplyDelete
  7. ala mulut orang kak...tak dapat nak tutup..

    biarlah.kita dapat pahala lebih kan... hahaha..

    ReplyDelete
  8. Tak suka ngan org yang suka cakap gini.. cam laa dia tuh cantik sgt.. adess.. sabo je laa..

    Janji hubby suka kan ngan penampilan kita.. kan.. :)

    ReplyDelete
  9. agaknya dia x perasan la tu kata2 dia mguris sikit hati hg....kdg2 kita melawak pon..bleh tlps cakap kan....

    hg jgn la terasa...anggapla pandangan dia tu dari sudut positif k...neway...kita jadi la diri kita sdiri.....

    Peace Yoo!

    ReplyDelete
  10. mulut orang memang camtu...

    yang penting kita selesa dengan diri kita.. aduhai bestnya hari2 pakai baju kurung. xpayah nak fikir seluar apa.baju apa.. kalu baju kurung terus 1 set.

    ReplyDelete
  11. aduyai, sp la yg prasan perfect sgt tuh?
    hmmmmm
    eB pn sm, shah kater eB cantik & seksi... hik3... itu yg pntg :)

    ReplyDelete
  12. eeeee..dok kata2 org tuh!
    santikkk sgttt ke dia tuh??
    hishh..tak suka la org camni..! (sori sy lak over emo!)

    dulik la!..janji ABANG SAYANGGG kann..kan..kan!!!..perfect sepefectnya pada pandangn dia kan...kan..kan...eleeleeeleeh!!

    ReplyDelete
  13. betul kate wantie tu...biarlah kita indah dimata suami....

    abaikan je kata2 dia yg menyinggung perasaan tu...

    ReplyDelete