Thursday, October 11, 2012

Penawar Penyakit Kronik

Seperti biasa, Aku suka sangat dengar ceramah agama oleh ustaz Lah.

Hari ini belaiu  membincangkan tentang  bisikan syaitan. Rasa mcm komplicated sikit kalau aku nak terang kat sini. Tapi aku faham la. cuma nak fahamkan korang tu aku bimbang tersalah tafsir. maaf yer.

Apa yang aku nak kongsikan di sini, belau ada kongsi sedikit petua untuk kita jadikan pre caution daripada penyakit kronik.
setaip pagi sebelum sarapan " Ambil satu sudu madu + cuka buah, kumurkan , atau biarkan di dalam mulut selama 1 minit. baru telan. ( pastikan anda tidak menyucikan mulut anda selepas bangun) senang cakap. semasa air liur basi masih ada dalam mulut le.
mungkin ada yg rasa geli . Ok di sini juga Ustaz lah ada bagitau.

Sewaktu kita tidur, badan kita akan menjalani proses pengasingan.asid   yg menjadi penawar akan pergi ke mulut dan menjadi najis  akan masukdalam usus untuk di buang.

DI Sini aku terangkan sedikit tentang kaibaik. Cuka + Madu Asli


Madu asli cuka :Minuman yang sihat untuk melangsingkan berat badan pada masa sekarang.

Madu asli cuka diperoleh dengan campuran madu asli dengan asid buah-buahan (asid epal).


• Cuka
Seperti yang disebut di atas, cuka dapat mengekalkan kesihatan, menceriakan kulit, meneutralkan asid badan, membakar lemak badan yang berlebihan dan membantu pergerakan usus perut .

• Madu asli
Mengandungi pelbagai khasiat yang bernilai dan dapat membantu penyerapan ubat traditional ke dalam sel-sel badan.


Kedua-dua digabungkan – Madu Asli Cuka.
Jikalau selalu minum madu asli cuka, keistimewaan cuka dan madu asli seperti yang sebelum ini dapat dikenali dengan mudah.

Rasa cuka yang masam juga tidak mudah diterima oleh setiap orang sekiranya anda ingin menjaga kesihatan dengan minum cuka. Akan tetapi, cuka buah-buahan terutamanya cuka epal yang tulen dicampur dengan madu asli yang dapat memelihara kesihatan. Campuran ini akan dapat menghasilkan minuman penjaga kesihatan dan pemeliharaan kecantikkan yang sedap.

Madu asli cuka mengandungi 30% asid epal dan 70% madu asli.


• Ia dapat membantu kita untuk menjernihkan darah, meleraikan paras kalori dan gula secara efisien agar badan kita sanggup mengelakkan penyakit darah tinggi.


• Melindungi organ hati anda daripada keracunan arak dan merangsang fungsi organ hati.

• Ia dapat mempergiatkan metabolisme organ-organ internal badan kita, menghapuskan elemen toksik (racun) dan sembelit (konstipasi).
• Ia dapat mengelakkan halitosis atau nafas yagn busuk yang disebabkan oleh kumuhan asid gaster (perut) yang berlebihan.
• Ia dapat mengalir keluar deposit lemak dan mengurangkan berat badan yang berlebihan dengan sekaligusnya.

11 comments:

  1. wah siyes ke? kat umah ada madu dan cuka epal.... yeehhhooo leh le kuyus pas ni (kos = murah)

    ReplyDelete
  2. thanks sharing
    acv juga boleh digunakan untuk merendam grains

    ReplyDelete
  3. info yg bagus. baru2 ni akak ada tgk cuka kurma....hehe. rasa mcm nk beli cuka kurma ni.

    ReplyDelete
  4. Dapat kuruskan badan itu merupakan bonus ...hemm

    ReplyDelete
  5. hmmm...tp kena berpada2. ada kawan2 yg minum ni kak...macam minum air masak. dahla tak campur apa2.

    seeloknya campur sikit air....baru boleh tahan sikit perut.

    tapi memang bagus apple cider nieh. lagi2 tambah madu:)

    * tak geli part kumur tu...sha minum air sebaik bangun tido...kasi sudu badan stabil baru mandi*

    ReplyDelete
  6. dalam al-quran pun ada crita ttg mdu dan khasiatnya

    ReplyDelete