Monday, November 5, 2012

Jus Stevia sesuai sebagai ubat Batuk

Semasa kami beriadah sabtu lepas, Amirul dahaga
jadi aku ternampak booth yg jual Jus stevia
 
Ni le pokok Stevia
pengganti gula.

 dorang jual jus ni sebotol RM10.00 je 
untuk hari sabtu tu je, tak sure pulak kalau hari biasa harga berapa.
maaf lupa nak tanya..  sebab nak cepat
hubby dah tunggu dalam kereta.

 
 Aku beli jus oren. Dorang cakap kalau yang jus oren tu boleh dihgunakan sebagai ubat batuk jugak.
hmm... bagus la lan.

kalau batuk minum je sesudu. mcm minum mubat batuk biasa tu

Ni le pokok yang ada kat situ. Tak le sesegar pokok dalam picture pertama tu. hehehe..
mungkin sebab orang dok petik daun dia..
 
aku ambik sehelai daun dia dan kunyah
pergh... memang manis. 

memang kemanisan dia sama mcm gula tebu. Sesuai betul  kalau yang suka minum manis tapi tak boleh minum
gantikan stevia ini dalam minuman. 


nak tau tentang kabiakna Stevia sila Klik Sini


12 comments:

  1. tak suka makanan n mnman mcm ubat ni..
    hahaha

    ReplyDelete
  2. eh betui ke? kt mn jual tu beb? aku duk batuk gk ni...kalau bb leh minum x?

    ReplyDelete
  3. http://wanwidget.com/

    bagus juga nih

    ReplyDelete
  4. akak penah beli yg dh dikeringkan punya. Campur 4-5 lai ngan teh bila buat teh o...sedap aje. manis tp tak mcm manis gula tebu, hehe..

    tp tak tau lak leh buat ubat batuk, ye..

    ReplyDelete
  5. baguihler kalau gitu.. akakni dah batuk lebih dari dua mingguni... macam2 dah cuba.. mungkin leh cuba yang inikan...

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah ada pengganti ubat batuk klinik tu

    ReplyDelete
  7. ermm bagus jugak ye... tq 4 sharing..

    ReplyDelete