Friday, November 16, 2012

Pengukus Ajaib

That day pi umah mak su. Tengok steamer dia sempoi ar...
mula tu ingatkan tudung saji ke hapa

Maksu Masak nasi tomato
ntah mcm mana tau, nasi tu mcm mentah
kurang air kot

Aku tengok dia kaut masuk dalam satu menda yang di anyam ni
mulut ni gatai la dok tanya
pabenda tu..

Dia ckp ni la pengukus! Pak teh beli masa pergi siam hari tu

Wow.. simplenya pengukus dia
nak jugak la kalau pak tih pergi siam..

Pak tih aku cakap murah je benda tu kat Siam
dalam beberapa ringgit je

hah.. murah giler
Steamer buluh aku tu aku beli RM50 tau.

Lepas masuk makanan untuk di stim tu
tutup je mcm ni
asal cover semua dah ok.


Pak tih.... beli la satu
nak jugaklah...ala pak tih sayang.. boleh la.. boleh la...


Note: Aku je la yg ckp pengukus tu Ajaib, sebab dia mesra pengguna.




9 comments:

  1. hahha... mcam ni pun boleh jugak ke ?

    ReplyDelete
  2. camtu pun boleh ek..tp janji dah tak mentah dah la kan.

    ReplyDelete
  3. wah unik nih...boleh beli banyak nih sebab murah kan

    ReplyDelete
  4. kukus cara tradisional tentu makanan lebih lazat dan sedap..

    ReplyDelete
  5. wah..bagus nyer..
    ingat nak gi tampi nasi tu tadi...

    ReplyDelete