Sunday, December 9, 2012

Tangkap ular sawa dapat RM 4,565.00

wah..wah... nampak wang yang di tawarkan tu memang mengiurkan
tapi kerja yang akan di lakukan tu memang merbahaya. ada berani ke?

penduduk Washington di gesa menangkap sendiri ular sawa burma
kerana haiwan tersebut telah menggugat ekosistem.

pertandingan itu dianjurkan Perkhidmatan Hidupan Liar Amerika Syarikat (AS), pertandingan selama sebulan bermula 12 Januari depan itu menawarkan hadiah wang tunai AS$1,500 (RM4,565) kepada pemenangnya.

Kali pertama ditemui di dalam paya Everglades pada 1979, ular sawa Burma mengambil masa 21 tahun untuk menjadi spesies paling dominan di kawasan itu.

Reptilia tersebut dipercayai telah dibuang ke dalam paya oleh beberapa pemilik haiwan eksotik.


Cold blooded: A close up of the Guyanese anaconda, which weighed around 100kg and had a girth of 27ins  

eeee... berani ke nak tangkap ular sawa yang besar gabak mcm ni
kalau aku le di tawarkan sebanyak tu memang tak berbaloi.
sebab sebelum tangkap dia ngap kita. cam no tu?

Note: tak pernah terserempak lagi ngan ular sawa. tengok kat zoo pernah lah.

 

 

7 comments:

  1. hishh..sama la kalu sy pun xkan nak tangkapnye...eeeeeee geli geleman la tgk ular...nmpk ular getah pun da menjerit sakan ni kan ular betol...adoiii hentikan la..

    ReplyDelete
  2. Yg kecik2 leh lagi nk pegang2 amek gambo tp yg besar2 ni walaupun katanya jinak (sbb dh bagi makan kenyang2)...eii ngeri jugak nk pegang. Inikan soh tangkap yg liar tu???

    ReplyDelete
  3. eiiiiiii..x suka ular..geli ..huhuhu

    ReplyDelete
  4. xpe lah tak dapat duit pun...
    ..heheeh..takut tu

    ReplyDelete
  5. ada yg berani kerana duit tu..hehe

    ReplyDelete