Friday, January 25, 2013

21,000 bilah pisau diberikan kepada wanita di negeri India

Sesuaikah? selamatkah?
Inilah persoalan yang bermain di  minda aku
rentetan dari peristiwa seorang pelajar yang berusia 23 tahun mati akibat di rogol oleh beberapa orang lelaki di India .Maka satu jalan penyelesaian telah di buat 

 

Di India sebuah parti berhaluan kanan telah mengedarkan  21,000 bilah pisau kepada
golongan wanita.
Pisau tersebut boleh di ginakan sebagai senjata apabila golongan wanita tersebut di serang
hmm... aku pasti jika sebuah parti yang besar membuatsesuatu keputusan
makapenyelidikan yang rapi juga turut di jalankan.

Cuma di sini aku terfikir, jika wanita tersebut
mengeluarkan pisau tadi untuk mempertahankan dirinya..
bila di serang dan pada masa yang sama perogol tadi merampas pisau itu dan memeras ugut wanita tersebut..
bagaimana ye..

Dan, jika perogol tadi menggunakan pisau tersebut untuk membunuh wanita tersebut
selapas dia merogol? bagaimana ye..

Setelah di rogol dan wanita tersebut mengalami trauma dan mengambil pisau tersebut
lalu menikam dirinya, bagaimana ye..


Note:  Argh... banyak betul kemusykilan dalam kepala ni.

10 comments:

  1. tindakan kurang bijak...
    utk populariti semata2.....

    kot nk ajar wanita2 sana secara percuma taekwando ke...karate do ke...ok jgk...sekurang2nya dorang leh cuba pertahankan diri terlebih dulu...baru diberikan pisau....hehehe...kelakar jer cadangan gini.

    ReplyDelete
  2. uiks.. siap bagi Pisau bagai... takut pisau itu disalah guna plak..huhu:)

    ReplyDelete
  3. ye x ye jugak kan..
    melainkan seorang wanita tuh ada seni mempertahankan diri..

    ReplyDelete
  4. betul gak ekk.. tapi pendpt mayang kalau bg pisau mmg tindakan yg tak bijak... kalau di salahguna bkn ke naya nanti... ngarut betul .. patut di perketatkan undang2 dan ubah persepsi rakyat sbb kat sana sape2 yg kena rogol mmg x terbela nasib mereka, itulah kebanyakan mangsa lebih suka bunuh diri, sebab mangsa rogol dipandang hina oleh masyarakat..

    ReplyDelete
  5. thats why, kalau dorang terror main pisau macam steven seagal ok la kot.

    ReplyDelete
  6. ye tak ye.betul tu. banyak betul kemungkinan yang bakal terjadi selepas tu kan..

    ReplyDelete
  7. emmm..mungki dorang tak fikir mcm tu kot.tu sbb bagi bekalan pisau tu

    ReplyDelete
  8. mmg tak sesuai dibekalkan pisau camtu..lagi mendatangkan bahaya dan benda² yg tak diingini..patutnya dorang kena pikirkan jalan yg lebih berkesan dan selamat...

    ReplyDelete