Friday, August 23, 2013

Tiramisu Chese Cake ranggup dan lembut

Masa pergi Raya umah Pak Tih tu, kami makan chese cake tiramisu
Sedap..sampai naik juling juling mataku ni.
Well you all kenalkan aku mcm mana, asal sedap je mesti nak buat sendiri
nak makan bagi puas, nak sedara mara aku makan bagi puas.

Menuntut ilmu tak habih..orang lain buat jadi lembut aku buat jadi ranggup.hahaha..
reyoh satu rumah mertua aku..siap kena kutuk lagi tau
sape lagi kalau bukan abang ipaq aku yang sulung tu.. mulut becok
Siap bagi tau Pak Tih yang aku buat tak jadi..
tebal muka aku.. 

 ranggup ranggup pun dibedal habis dek anak anak sedara my hubby.
pakat makan sorang sepotong habis satu loyang.

Abang Ee.. tu kan selalu ngusik aku.
kalau aku masak sedap pun dia suka dok nyakat. Tak pe..
Nanti ada change aku nak bagi dia satu das.. hahaha..

Yang ni aku buat kat sini setelah aku khatam menuntut ilmu. kikikikik..
versi lembut sudah menjadi.

Tapi kan.. bila aku makan yang versi lembut ni, rindu pulak versi ranggup tu
tadi call SIL, dia cakap versi ranggup lagi sedap 
adush... resipi  menuntut ilmu tak habis aku pun sedap jugak.

bila ranggup bercampur dengan cheese tu rasa mcm makan icecream Vianetta la pulak
  

silalah verangan seketika. muahahaha..


Raya ke lima tu, abang Ee.. sakit pinggang sebab angkat benda apa ntah.
bila aku dapat tau..
" Itulah hukum karma, suka sangat nyakat aku kan... 
aku kan ada darah satria..sape nyakat aku sure dapat sakit ( Takbur benor kan.)
tak de la lawak lawak je tu. time ni la nak nyakat Abang Ee.. bila lagi kan.."



Note: Another 2 day have to go...




14 comments:

  1. dapat tengok je lah ni..
    nak berguru jauh.

    ReplyDelete
  2. cayalah t..aku paling koman pun wat kek coklat moist tu..kek2 yg ssh skit mcm tiramisu ni mcm takut2 nak buat..thumbs up lah kat hang..

    ni raya umah hang ..agak2 leh merasa x kek tiramisu ni..

    woiiiiiiiii apa yg 2days to go to haaa
    aci dok hang bg tau kat aku sorg hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti la kalau aku buat aku gi hantar kat office hang tu.

      Delete
  3. hehehe nampak sedap sgt tu T !

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sedap. tapi kalau ramai yang nak makan memang best buat.

      Delete
  4. sedapnya,nanti sharelah resepinya.....

    ReplyDelete
  5. akak baru jer beli kek tiramisu tp tak sama pulak rupa mcm kek yg T buat ni.
    Kalo yg akak beli ni sedap tp akak ngan abg kurang gemar sbb krim byk. Kitorang suka kek lembab cekelet..kek marble pelangi...jenis2 cenggitu aje..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau sesapa yg tak minat creamy tu memang tak leh nak makan le. Mcm Wanlah. T dok buat berloyang loyang dia sentuh pun tak.

      bukan tu je. segala jenis kek pun dia tak makan. kekadang tu bila terpaksa makan le seciput.

      Delete
  6. sedapppnya..lapaqq nengok kek...:)

    ReplyDelete
  7. da la tgh puasa ni aduyaiiii menggoda jiwa

    ReplyDelete