Monday, October 7, 2013

Bila Marah....


Kisah Naiim
Kalau nak bandingkan ngan hubby, aku memang garang dengan anak anak
Tapi..garang garang aku pun anak anak bukannya takut pun
mungkin sebab selalu duk marah dorang
so.. dorang jadi lali..
Tapi..adakalanya dorang tak de la lali sangat, pre-cuation jugak tau deme ni. hahaha


Aku ni asal dengar azan je, akan suruh Naiim solat. Kalau 5 waktu
5 waktu lah aku dok suruh, tak pernah nak letih mulut ni..
Selalu la jugak dok  gempaq dia, "sekali lagi suruh tak buat, rotan sampai"


Satu hari bila aku gempoaq dia... tetiba si Naiim ni berdoa la pulak, buat aku tahan gelak dalam hati tau
" Ya allah selamatkanlah aku, tolong lah aku, Ya allah.. tolong...tolong..."
Adoi...  Anakku., ko ngadu kat Allah..



Kisah Aleesya
Wah, beduak tecik ni sekarang kan main lagi kuat merajuk
papa shout sikit pun dah sebik , tarik muka 14 ko
kalau aku marah lagi la.. siap gi sembam muka kat atas bantal lagi tu.


Nangis nangis.. bila orang tak gi pujuk dia
mulalah buat pangai.. siap datang lempang lembang, cubit, Kokak semua complete.

Then sabtu lepas, aku balik kerja
awal awal dah bagitau yang si abang nangis
sebab dia tumbuk tumbuk tumbuk.. ( gaya aksi tumbuk) kat aku
cakap tumbuk kat pala la, kat tangan la..
siap ketawa ketawa lagi bila citer kat aku.
Amboiii.. ko wrestling abang yer..

Sampai nangis nangais Si naiim tu. 
Kuat jugak tau , bila Aleesya ni ragging orang


kalau tak puas hati mesti nak cakap " tak mau ar...., jangan ar..."


Note: Kena banyak baca alam nashroh kat telinga ni!


17 comments:

  1. Amboi.. so sweet mehh.. =) Biasa la gaduh2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. bila gaduh gaduh kita yang menengok ni nak tergelak ngan gelagat dorang

      Delete
  2. Hihihi...mcm2 kerenah ank kan..
    Amboi Aleesya da pandai buli abg ya.. hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. bukan abang buli dia, dia pulak yang dok buli abang

      Delete
  3. hehehe..perangai anak² ni kdg² mengelikan hati...nak marah pun kdg² terbantut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. kekadang tu ternyum sengsorang bila terkenangkan gelagat dorang ni

      Delete
  4. hihi.. sampai macam tu sekali naim berdoa.. budak perempuan memang suka merajuk kot, aiza kecil-kecil dulu suka merajuk juga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. dah dia berdoa gitu, kita yang nak pukul pun tak menjadi.

      Delete
  5. Budak2 memng mcm ni kn..dlm nk marah tu rasa nk suke..mcm2 karenah

    ReplyDelete
  6. hehehe anak2 ni kdg2 kena dimarah juga tu, tapi kena berpada2lah kan !

    ReplyDelete
  7. abang dia tak sampai hati nak lawan balik.
    kang kalo lawan kang...teruk lak adik dia..maklum laa..orang ada taekwando..hihi

    ReplyDelete
  8. ak ni kena gk buli ngn irfan..
    bkn ak buli irfan..
    wakakaka..
    kalau dia majuk..mau ak kena tampaq kt muka..
    adoyaii anak zmn la..

    ReplyDelete