Thursday, October 31, 2013

Semua Sudah Kojol

perasaan sedih menyelubungi kediamanku seketika
perasaan sayu tetiba menebak ruang dada anak anakku.
tiada apa yg dapat di lafazkan lagi
Hanya satu perkataan yang mampu di ungkap kan " Buang"

hasrat  Aleesya yang terakhir tak tercapai
ingatkan boleh saja kasi mereka makan bateri
tapi....dah tak dak makna nyer........

huhuhuhu... ekoq tidoq semua pun tidoqqqqqqqq
tengok kat tangan Aleesya ( tgn kanan)
still dok pegang batteri
tak puas ati tak leh kasi kat ikan. hahahaha

hohoho... kojol semuanya.
Ni la akibatnya kalau ko terlebih concern adik oi..
apa saja yang ko main ko nak suh ikan tu main jugak.

Nak gi buang Aleesya tak bagi
sebab dia nak masukkan lagi makanan ikan tu kat dalam balang
kengkonon ikan tu leh hidup semula la kan..


Semalam, kami dah tak tahan dengan Bau ikan mati dalam balang tu
si papa dah pergi buang
sekali ngan balang balang tu di buangnya..

Meraung raung Aleesya kesedihan
ntah sedih sebab papa buang ikan ke
sebab papa buang balang
wallahualam.......

 

13 comments:

  1. hai la aleesya...
    syg benor dia ngan ikan2 tue...
    ellesya pon sama, dok mintak beli ikan mcm dlu
    tp balang ikan dia dh pecah.. kena beli baru

    ReplyDelete
  2. alahai sian aleesya..
    tk per nnti aleersya bsr sket..
    pelihara lagi ikan k..

    ReplyDelete
  3. alahhh sian alesya
    belikan lah dia ikan lain ataupun
    kura2 mcm nureen tu
    sure dia suka

    ReplyDelete
  4. Alololo cian Aleesya.. ikan dia mati semuanyaa.. tak per suruh papa beli baru yer.. dgan balang baru jugak ganti :)

    ReplyDelete
  5. hehe..kasi ikan makan bateri...alisya..alisya..
    T beli akuarium besar sket ler..yg tu dia tak leh nak celup tangan kat dlm air. Beli ikan puyu jer..takyah pakai motor oksigen, hehe..
    Seronok tgk ikan berenang ni...

    ReplyDelete
  6. ha ikan² tu kojol sebab kene letrik bateri tu ke?

    ReplyDelete
  7. sian aleesya.. baru nak merasa membela ikan ye.. hehehe..

    ReplyDelete
  8. Siannya Aleesya,belilah ikan lain buat ganti...

    ReplyDelete
  9. Walau sedih baca tang ikan tu kojol, x dpt ku tahan gelak bile aleesya pegang bateri. Gelak smpai trkeluar air mata

    ReplyDelete
  10. Alololololo cian nyerrrrrr
    Bela kura2 la kak nyawa pnjg sket ;)

    ReplyDelete